Ameriško zagonsko podjetje Faraday Future, ki je bilo doslej znano predvsem po študiji električnega superšportnika FFZero01 in sodelovanju v Formuli E, je danes ob treh zjutraj po našem času na sejmu potrošniške elektronike CES v Las Vegasu predstavilo svoj prvi serijski avtomobil. Imenuje se FF 91 oziroma 'FF nine one' in ima impresivne lastnosti.
V osrčju FF91 bo sklop elektromotorjev z močjo kar 1.050 'konj' s katerim bo v 2,39 sekunde dosegel hitrost 60 milj na uro oziroma 96 kilometrov na uro, doseg pa bo v skladu z ameriškim ciklom EPA znašal 378 milj oziroma 608 kilometrov (več kot 700 kilometrov po ciklu NEDC). Motor bo elektriko črpal iz baterije s kapaciteto 130 kWh, ki se jo bo na enosmernem polnilniku z močjo 200 kilovatov lahko v eni uri teoretično napolnilo za 500 milj dosega, na 15-kilovatnem hišnem priključku pa bo v 4,5 ure napolnjena do polovične kapacitete.
Tehnološki vrhunci FF 91 se seveda ne končajo s pogonskim sklopom, saj je na seznamu lastnosti vse, kar se pričakuje od avtomobila njegove vrste. Opremljen je z LTE modemi in vmesnikom Wi-Fi in vrsto zaslonov ter je povezljiv z mobilnimi komunikacijskimi napravami, ki omogočajo tudi daljinsko odklepanje 'samomorilskih' vrat, na katerih so kljuke nadomestili z na dotik občutljivimi stikali. Aerodinamična vzvratna ogledala bodo lahko odstranili, ko bo zakonodaja dovolila njihovo nadomestilo z vzvratnimi kamerami, svetila pa imajo tehnologijo LED. V avtomobilu je seveda tudi vmesnik za avtonomno vožnjo, ki deluje s pomočjo desetih video kamer, trinajstih radarjev kratkega in dolgega dosega, dvanajstih ultrazvočnih tipal in poklopnim visoko ločljivim laserskim radarjem LIDAR na 'pokrovu motorja'.
Ko bo FF 91 tudi zares zapeljal na ceste, bo Tesla S očitno dobila zares verodostojnega tekmeca.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del