12 valjev je za znamko iz Maranella tako pomembnih, da so ta podatek vključili kar v ime novega avtomobila.
Dolgo pričakovani naslednik Ferrarija 812 Superfast je tu. In prinaša točno tisto, kar so si ljubitelji znamke iz Maranella želeli – atmosferski V12 motor in temu primerno ime – »Ferrari 12Cilindri«. Brez pomoči elektrike, brez pomoči turbo puhal, ... In to kljub temu, da Ferrari pospešeno dela na hibridizaciji svojih modelov.
GT avtomobili so zapisani v Ferrarijevem DNK-ju in posledično so za imidž znamke med najpomembnejšimi. Zato so se naslednika 812-ke lotili premišljeno in z zvrhano mero nostalgije.
Dizajn se obrača na model 365 GTB4 Daytona iz poznih 60ih, po besedah Flavia Manzonija, ki je vodil oblikovalsko ekipo, pa je bila ideja, da bi dosegli popolno integracijo funkcij v netradicionalno obliko (obraz brez oči in ust, kot se je slikovito izrazil) z nekakšnim znanstveno fantastičnim učinkom. Sliši se morda komplicirano, a resnici na ljubo, uspelo jim je odlično. Ferrari 12Cilindri se oblikovno namreč precej razlikuje od svojih predhodnikov.
Veselje do vrtenja
Kot že rečeno, pod pokrov so namestili atmosferski 6,5 litrski V12 motor, ki zmore 610 kilovatov (830 KM) in 678 njutonmetrov navora. Ima veliko veselje do vrtenja, saj največjo moč doseže pri kar 9.250 vrtljajih v minuti. To je predvsem posledica lažjih komponent motorja. Osem stopenjski menjalnik z dvojno sklopko pretika 30 odstotkov hitreje od predhodnika, avto pa zmore končno hitrost preko 340 km/h, do stotice pa pride v 2,9 sekunde.
Ne manjka mu niti okretnosti, saj ima, poleg krajše medosne razdalje, tudi štiri kolesno krmiljenje, pri čemer se lahko vsako zadnje kolo premika neodvisno. Gre za sistem, ki so ga sicer uporabili že v modeu 812 Competizione. Kljub temu, da je od predhodnika 25 kilogramov težji, mu tehtnica pokaže še vedno spodobnih 1.560 kilogramov.
S streho ali brez
Avto bo na voljo v kupejevski ali roadster (Spider) obliki, predvidevajo pa, da boste različici imeli približno enak delež prodanih avtomobilov. Cena za kupeja v Italiji bo od 395.000 evrov naprej, medtem ko bo Spider 40.000 evrov dražji.
Kaj pa konkurenca? Zagotovo Aston Martin Vanquish, ki pod pokrovom prav tako skriva V12 motor (sicer z dvema turbinama) in pa morda Mercedes-AMG Coupe, ki pa je cenovno pozicioniran precej nižje in tako neposredne konkurence bržkone niti ne predstavlja.
Ob predstavitvi so pri Ferrariju tudi dejali, da so na začetku razvoja leta 2020 ogromno tvegali, ko so si zamislili avto z V12 motorjem brez kakršnekoli električne pomoči, saj je bila avtomobilska prihodnost negotova. Takrat je namreč svet nezadržno hitel proti elektrifikaciji vsega premičnega. Glede na zadnje trende pa se jim je tveganje očitno izplačalo.
Preberite še: