Tradicija se nadaljuje - tudi 296 postaja Speciale.
Ferrari je predstavil novi 296 Speciale coupe in 296 Speciale A (Aperta - roadster), izpeljanki modela 296 GTB, ki ciljata na najbolj predane Ferrarijeve navdušence. Gre za dirkališče pripravljena superšportnika, ki združujeta več moči, manjšo maso in večjo aerodinamično učinkovitost.
Manj teže, več moči
Novi 296 Speciale je od osnovnega modela lažji za 60 kilogramov in ponuja 49 konjskih moči več, kar skupno pomeni 868 konjskih moči v kombinaciji bencinskega in električnega pogona. Največja hitrost presega 330 km/h, pospešek do stotice pa znaša 2,8 sekunde.
Tudi aerodinamična podpora je izboljšana – pri hitrosti 250 km/h je pritisk k tlom 20 odstotkov večji, znaša 435 kilogramov. Ferrari je uporabil ogljikova vlakna in titanove dele, da je znižal težo in izboljšal hlajenje pogonskega sklopa.
Ekskluziva za Ferrarijeve poznavalce
Kot je povedal Enrico Galliera, komercialni direktor Ferrarija, “ta model ni namenjen vsakemu kupcu, ampak predvsem obstoječim lastnikom.” Cena modela 296 Speciale v Italiji se začne pri 407.000 evrih, medtem ko odprta različica 296 Speciale A stane od 462.000 evrov dalje. Za primerjavo – osnovni 296 GTB je ob lansiranju stal 269.000 evrov.
Prve dobave kupeja pričakujejo v Evropi v prvem četrtletju 2026, roadster pa bo sledil tri mesece kasneje.
Čeprav Ferrari ne bo določil natančne omejitve proizvodnje, naj bi bil obseg primerljiv s prejšnjimi “special” serijami – torej manj kot 1.000 vozil.
Tradicija, ki se nadaljuje
Nova Speciale modela sledita tradiciji Ferrarijevih visoko zmogljivih dvosedežnikov s sredinsko nameščenim motorjem, ki se je začela z modelom Challenge Stradale leta 2003. Sledili so še 430 Scuderia (2007), 458 Speciale (2013) in 488 Pista (2018). Takšne serije običajno podaljšajo življenjski cikel osnovnega modela in obenem ponujajo višjo ekskluzivnost.
Ferrari se pri razvoju ni zanašal le na surovo moč. Bencinski motor, ki zdaj razvije 691 KM, je lažji za 9 kg, električni motor pa v načinu “qualify” zmore do 177 KM. Skupno razmerje med maso in močjo znaša le 1,62 kg/KM, kar je najnižja vrednost med vsemi Ferrarijevimi kupeji s pogonom na zadnji kolesi – ključ do boljše vodljivosti in odzivnosti na stezi.
Konkurenca: McLaren in Lamborghini
Glavna tekmeca 296 Speciale bosta McLaren Artura, ki uporablja podobno hibridno arhitekturo z V6 motorjem, in novi Lamborghini Temerario, ki kombinira 4,0-litrski V8 s tremi elektromotorji.