To so podrobnosti prvega električnega Ferrarija. Poskrbeli bodo tudi za zvok, a ne tako, kot bi si mislili

9. 10. 2025 | Gregor Žvab

Skoraj 1000 konjskih moči in štirje sedeži. To je Ferrarijeva električna prihodnost.

Ferrari je uradno potrdil prihod svojega prvega električnega modela, ki bo nosil ime Elettrica. Po dolgoletnih napovedih je zdaj jasno, da bo šlo za štirisedežni avtomobil z več kot 720 kilovati moči (986 KM), štirimi elektromotorji in dometom prek 530 kilometrov. Kljub osupljivim številkam pa v Maranellu pravijo, da ne gre za superšportnika, temveč za popolnoma nov pristop k električni mobilnosti po Ferrari-jevi meri.

Elektrika po Ferrarijevo

Elettrica, kar v italijanščini pomeni »električna«, bo zgrajena na povsem novi platformi, prilagojeni za štirikolesni pogonin hitro polnjenje prek 800-voltnega sistema. Srce vozila je baterija s kapaciteto 122 kilovatnih ur, ki omogoča polnjenje z močjo do 350 kilovatov. Pospešek do 100 km/h bo trajal le 2,5 sekunde, najvišja hitrost pa bo znašala 310 km/h.

Pri Ferrariju pravijo, da bo avtomobil ponujal vozne občutke, primerljive s klasičnimi modeli znamke, čeprav bo tehtal okoli 2,3 tone. Teža je posledica zmogljive baterije in robustne konstrukcije, ki prinaša izjemno togost šasije in nižji težišče – kar 80 milimetrov nižje kot pri primerljivem bencinskem modelu.

Nov odpoklic: v sadežu našli pesticide
Ferrari Elettrica - tehnične podrobnosti
Ferrari

Oblika in razvoj

Zasnova Elettrice je delo Ferrarijevih oblikovalcev in ekipe podjetja LoveFrom, ki ga vodi Jony Ive, nekdanji glavni oblikovalec pri Applu. Avtomobil bo premierno predstavljen spomladi prihodnje leto, prve dostave kupcem pa so predvidene oktobra 2026. Oblikovne smernice še niso javno razkrite, vendar naj bi bil slog bolj eleganten kot agresiven, z značilnimi Ferrarijevimi proporcijami in poudarjeno aerodinamiko.

Novi pristop za novo obdobje

Kot pravi direktor podjetja Benedetto Vigna, so se pri Ferrariju za večji avtomobil odločili zato, ker trenutna tehnologija baterij še ne omogoča ustvarjanja pristnega športnega modela z značajem Ferrarija. Električni pogon pa po njegovih besedah ponuja priložnost, da znamka ustvari vozilo, ki je hkrati dinamično, udobno in primerno za vsakodnevno uporabo.

Tehnični direktor Gianmaria Fulgenzi dodaja, da električna arhitektura omogoča popolno prilagodljivost vozne dinamike – od popolnega nadzora navora prek vseh štirih motorjev do aktivnega vzmetenja in zadnjega krmiljenja. Novi zadnji pomožni okvir, ki je pri Ferrariju uporabljen prvič, izboljšuje udobje in zmanjšuje tresljaje v kabini.

Ferrari Elettrica - tehnične podrobnosti
Ferrari

Zvok, ki ne posnema motorja

Ena najbolj zanimivih rešitev je Ferrarijev pristop k zvoku. Namesto umetnega oponašanja motorjev bo Elettrica uporabljala posebne senzorje, ki zaznavajo vibracije elektromotorjev in pogonskih komponent, nato pa jih ojačajo – po principu magnetov električne kitare. Cilj je ustvariti prepoznaven, avtentičen zvočni podpis, ki ohranja voznikovo povezanost z avtomobilom.

Ferrari in električna prihodnost

Elettrica ni le še en električni model, temveč simbol prehoda Ferrarija v novo obdobje. Podjetje želi do leta 2030 doseči, da bodo električna vozila predstavljala približno petino njihove prodaje, pri čemer bo proizvodnja Elettrice potekala brez omejitev števila izdelanih vozil. Cena še ni znana, vendar se omenja znesek nad 500.000 evrov.

Kljub temu so v Maranellu previdni – drugi električni model, klasični športnik, je že prestavljen na leto 2028. Podobno so tudi Lamborghini, Porsche in Maserati upočasnili svoje električne načrte zaradi skromnega zanimanja kupcev.

Renault je pokazal prve (uradne) podrobnosti novega Twinga