Sliši se neverjetno, a Ferrari bi lahko svoje prihodnje električne modele postavil na platformo kitajskega proizvajalca. Zdaj je že znano s katerim tečejo pogovori.
Na avtomobilskem salonu v Šanghaju je zaokrožila novica, ki bi lahko v prihodnje zaznamovala svet električne mobilnosti – kitajski proizvajalec električnih vozil Leapmotor naj bi bil v resnih pogovorih z italijanskim Ferrarijem o sodelovanju pri razvoju novega modela. Pogovori med obema podjetjema še niso uradno potrjeni, vendar pa naj bi, kot poroča Reuters, izvršni direktor Ferrarija Benedetto Vigna že februarja letos obiskal sedež podjetja Leapmotor v kitajskem Hangzhouju.
Če bi se sodelovanje uresničilo, bi to pomenilo pomemben preobrat v strategiji Ferrarija, ki je sicer znan po lastnem razvoju ekskluzivnih modelov, zdaj pa bi lahko uporabil zunanjo električno platformo – in to prav s Kitajske. Leapmotorjeva EV arhitektura, zasnovana kot tako imenovana "deska" (ang. skateboard), namreč omogoča hitro in stroškovno učinkovito zasnovo novih električnih vozil.
Prvi uradni posel: sodelovanje z državno FAW in znamko Hongqi
Medtem ko pogovori s Ferrarijem še niso končani, pa je Leapmotor že sklenil dogovor s kitajskim avtomobilskim gigantom FAW, da bo dobavljal svojo električno platformo za novi model znamke Hongqi (v prevodu »Rdeča zastava«). Hongqi velja za eno najstarejših kitajskih avtomobilskih znamk z močnimi zgodovinskimi povezavami z voditelji Komunistične partije, v zadnjih letih pa si prizadeva za preboj med sodobne premium znamke.
Serijska proizvodnja prvega modela Hongqi na Leapmotorjevi platformi naj bi stekla v drugi polovici leta 2026, proizvodnja pa bo potekala v Leapmotorjevi tovarni v Hangzhouju.
Zakaj Leapmotor?
Leapmotor je eden izmed redkih kitajskih proizvajalcev, ki že poslujejo z dobičkom. Pozornost je pritegnil tudi z nedavno predstavljenim modelom B10 SUV, opremljenim z naprednimi funkcijami za avtonomno vožnjo in lidar tehnologijo, ki kljub vsemu stane manj kot 17.000 evrov. Zdaj pa Leapmotor stavi na licenciranje svoje EV arhitekture, s čimer želi postati ključni dobavitelj tehnoloških rešitev tudi za uveljavljene proizvajalce iz Evrope.
Elektrifikacija brez meja?
Pogovori med Ferrarijem in Leapmotorjem kažejo na vse večjo pripravljenost evropskih proizvajalcev, da iščejo tehnološke rešitve zunaj domačih meja. Čeprav Ferrari uradno še ni komentiral možnega sodelovanja, bi takšno partnerstvo lahko pospešilo njihov vstop v bolj dostopni segment električne mobilnosti – bodisi prek novega modela ali manjše serije.
Kitajski proizvajalci, kot je Leapmotor, pa s takšnimi dogovori pridobivajo na prepoznavnosti in kredibilnosti – ne le na domačem, temveč tudi na globalnem trgu.