Po vsej verjetnosti je to del priprav na lansiranje svojega prvega, popolnoma električnega avtomobila.
V Maranellu se piše novo poglavje. Ferrari bo spomladi 2026 razkril svoj prvi električni avtomobil, a pred tem so v zakulisju že potekale intenzivne priprave. Italijanski proizvajalec superšportnikov je konec letošnjega leta ponudil prvi vpogled v električni pogonski sklop modela, ki naj bi se (začasno) imenoval Elettrica, zdaj pa je jasno, da pozorno spremlja tudi dogajanje pri konkurenci – celo pri kitajski znamki Xiaomi.
Xiaomi SU7 Ultra: kitajski obisk v osrčju Ferrarijevega imperija
Pretekli dnevi so postregli z nenavadnim prizorom. Xiaomi SU7 Ultra, električna limuzina, ki je letos navdušila z izjemnimi zmogljivostmi, je bila opažena na izhodu iz Ferrarijeve tovarne v Maranellu. Oblečena v značilno rumeno barvo z dvema srebrnima črtama, kot jih poznamo iz Xiaomijevih promocijskih slik, je avtomobil težko zgrešiti.
Čeprav ni nič nenavadnega, da Ferrari testira in analizira konkurenčne modele, bi bila misel, da se Italijani ozirajo proti Kitajski, še pred nekaj leti skorajda smešna. A časi se spreminjajo. SU7 Ultra je trenutno najhitrejši električni serijski avtomobil na Nürburgringu, kjer je s časom 7:04,957 za skoraj tri sekunde prehitel Porschejev Taycan. Še bolj impresiven je bil prototip z neuradnim časom 6:22,091 – hitrejši od vsega razen Volkswagnovega ID.R in Porschejevega 919 Evo.
Pod karoserijo v slogu Taycana se skriva tri-motorni električni pogonski sklop z močjo kar 1.138 kilovatov (1.547 KM), ki limuzino do 100 km/h izstreli v zgolj 1,98 sekunde, najvišja hitrost pa znaša kar 359 km/h.
Ferrari si želi znanja – in morda tudi malce kitajske drznosti
Ferrari je skozi desetletja izpopolnjeval dinamiko vožnje in obvladovanje šasije, a na področju elektrifikacije stopa na neznano ozemlje. Prav zato je povsem logično, da želi pobližje spoznati sisteme hlajenja in električne arhitekture konkurenčnih modelov – predvsem tistih, ki so dokazali, da lahko združijo zmogljivost, doseg in zmogljivo baterijsko tehnologijo.
Povezave med obema znamkama pa očitno niso enosmerne. Xiaomijev izvršni direktor Lei Jun je bil že lani opažen za volanom rdečega Ferrarijevega Purosangueja, zato ni izključeno, da gre za obojestranski interes.
Ferrari Elettrica bo šele začetek
Po informacijah iz podjetja naj bi bil prvi Ferrarijev EV omejenega števila, kar bo kupcem omogočilo postopno navajanje na model z električnim pogonom in brez značilnega Ferrarijevega motorja. Pravi preizkus pa prihaja kasneje: drugi električni model, zasnovan kot križanec, bo po vsej verjetnosti odločil, ali se bo Ferrari uspešno prebil na trg električnih vozil. A ta projekt je bil, kot poroča Reuters, prestavljen na leto 2028 zaradi vse šibkejšega povpraševanja po luksuznih električnih modelih.
V vsakem primeru bo prihajajoča Elettrica za Ferrari velik korak – in dejstvo, da pri razvoju navdih iščejo tudi v nepričakovanih smereh, dokazuje, kako resno jemljejo prehod v električno prihodnost.