Festival kamping in karavaning v Ljubljani

25. 11. 2009
Deli

Sredi novembra je na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani potekal 7. Festival kamping & karavaning, kjer je bilo na ogled več kot 100 novosti s področja avtodomov in počitniških prikolic. Prvič smo si v Sloveniji lahko ogledali tudi serijski model avtodoma, ki je prilagojen invalidom.

 

Adria - tako, kot se spodobi

Adria je na festivalu predstavila kar dve novosti – in to popolnoma sveži! Prva in med ljubitelji avtodomov zagotovo najbolj pričakovana je hibridni avtodom z imenom Matrix. Njegova posebnost je, da kljub polintegrirani obliki nad jedilnim delom skriva dvojno ležišče, pospravljeno pod strop, ki ga, ko se odpravljamo spat, le spustimo, se uležemo nanj in zaspimo.

To pa ni edino ležišče. Še prostornejše, prav tako dvojno, je v zadku, postavljeno prečno, pod katerim se skriva ogromen garažni boks, ki pogoltne marsikaj. Ni kaj, z dobrimi 7, 3 metra dolžine Matrix dokazuje, da je več kot pisan na kožo vsem (še zlasti pa družinam), ki se radi potepajo po Evropi.

Nič manj zanimivo novost so pripravili za ljubitelje bivalnih prikolic. Alpina je, kot pove že njeno ime, prikolica, prilagojena celoletni uporabi. Krasita jo izredno oblikovanje in občutek za arhitekturo v notranjosti. Vrednost (nepremičnini) dodatno dvigujejo odlično zasnovana indirektna osvetlitev, dvobarvna kombinacija pohištva, kovinski okrasni elementi in kopalnica, ki bi si jo želeli imeti tudi doma. Ampak vrnimo se k celoletni uporabi. To so Alpini pri Adrii zagotovili z vodnim talnim gretjem priznanega švedskega proizvajalca Alde.

Je pogrevanje hrane v plastičnih posodah v mikrovalovni pečici varno?

 

BluCamp - specialist za oddajanje

BluCamp je italijansko podjetje, ki se je specializiralo za razvoj in izdelavo avtodomov za oddajanje. Razlog za to je bil, da za svoje podjetje BluRent na trgu zlepa niso našli primernih avotodomov. To pa ni njihova edina značilnost. So tudi eni redkih, ki izdelujejo avtodome za invalide.

Model Sky Free je v celoti prirejen potrebam invalidnih oseb in je kot tak eden prvih tovrstnih serijskih avtodomov na evropskem trgu. Ljubiteljem kompaktnih avtodomov so letos namenili še predelan furgon Optimist, ki je narejen na Fordovi osnovi in v dolžino meri 568 centimetrov. V njegovem zadku je prečno nameščeno dvojno ležišče, ki ga je po potrebi mogoče tudi dvigniti in tako v notranjosti voziti recimo kolesa, dodatno ležišče pa lahko ustvarite s podiranjem polovične dinete (bivalnega prostora).

 

Dethleffs - Za ljubitelje udobja

Pri Dethleffsu stopajo v korak s trendi, o tem ni dvoma. To so letos najprej dokazali s predstavitvijo hibrida Globe4 ('polintegrirec' z dvojnim ležiščem, nameščenim pod strop), dvema novima 'polintegrircema' iz serije Globebus (T14 in T15) in 'integrircem' I5 ter kupom novosti pri preostalih modelih.

Najosupljivejša novost v njihovi ponudbi pa je nedvomno model, namenjen ljubiteljem udobja in prestiža. Govorimo seveda o velikem integriranem Globetrotterju XXL Premium Liner, ki je bil prvič predstavljen na lanskem salonu počitniških vozil v Düsseldorfu. Mnogo analitikov je pri tem opozarjalo, da je predstavitev takšnega avtodoma v sedanjih časih vse prej kot racionalna odločitev.

Skeptiki so imeli do neke mere prav, po drugi strani pa je res, da je najvišji cenovni razred avtodomov v preteklem letu utrpel najmanjši udarec. Kakorkoli že bodi, Globetrotter XXL Premium Liner je zdaj nared za serijsko proizvodnjo v vseh štirih modelnih izvedenkah. Prvi odzivi kupcev pa so zelo spodbudni, pravijo pri Dethleffsu.

 

Tischer - Hibrid

Pri nas je ta blagovna znamka že dobro uveljavljena, saj snemljivo bivalno nadgradnjo prevaža s seboj že več ducatov slovenskih pickupov. Letos pri tej blagovni znamki večjih modelnih novosti niso pripravili, se je pa slovenski uvoznik odločil za veliki met in bo na ogled prvič pri nas postavil dvoosnega Tischerja Trailinerja, nekakšen hibrid med počitniško prikolico in snemljivo bivalno nadgradnjo.

Ta v primerjavi z običajno bivalno prikolico poleg bistveno boljših voznih lastnosti ponuja na enaki površini mnogo več prostora, saj je na mestu, kjer je sicer sistem za pripenjanje prikolice, pri Linerju spalni nadstrešek, torej dodatna spalnica.

 

Hobby - srebrno zapeljevanje

Največji izdelovalec počitniških prikolic na svetu Hobby je za prihodnje modelno leto pripravil kup novosti. Najopaznejša je brez dvoma zapeljiva srebrna barva, v katero so odeli serijo La Vita Vento, nemogoče pa je spregledati tudi nenavadno oblikovana zatemnjena okna, navdih za katere so oblikovalci našli v navtični industriji, serijsko nameščena lahka platišča, izreden občutek za notranje oblikovanje, ki ga v večernih urah poudarja še indirektna svetloba, ter posluh za zmanjševanje osnovne mase prikolic, s čimer te postajajo okolju prijaznejše.

Kupcem bo tako v prihodnjem letu na voljo kar 58 prenovljenih oziroma novih modelov, najbolj pa bo izstopal 545 KMF, namenjen družinam, z vzdolžno nameščenim pogradom in v črko U zasnovanim jedilnim kotom.

 

Concorde - zdaj tudi v razredu nižje

Concorde je na letošnjem salonu v Düsseldorfu predstavil model Credo Emotion, ki je postavljen na osnovi Ducata in je prvi 'pravi' Concorde, vozen z izpitom B-kategorije. V notranjosti se nekoliko razlikuje od svojih velikih bratov, pripravljen za vožnjo pa tehta sprejemljivih 3.150 kilogramov.

Tako Concorde odločno vstopa tudi v segment, v katerem doslej ni bil navzoč in bo konkuriral lani predstavljenemu, lahko bi mu rekli tudi našemu (izdelujejo ga v Prekmurju), Carthagu Chic c-line ter Hymerjem s serijo B-Klasse SL.

Matevž Korošec, foto: tovarne

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem