Presaditev srca je bila očitno uspešna. Zdaj je jasno kdaj bo nared bencinsko hibridna različica novega Fiata 500

13. 5. 2025 | Gregor Žvab

Fiat 500e je bil smeli a popolnoma neuspešen projekt nadaljevanja zgodbe retro malčka. Prodaja električne različice je bil namreč slaba, tako da so pri Stellantisu sprejeli radikalne a logične ukrepe.

Fiat je v tovarni Mirafiori v Torinu zagnal predserijsko proizvodnjo hibridnega modela 500, kjer bo serijska proizvodnja stekla novembra 2025. Letna proizvodnja bo, ko bo polno zagnana, po napovedih dosegla do 100.000 avtomobilov.

Nova različica naj bi nosila ime 500 Torino, kar bo model jasno ločilo od električne različice 500e. Gre za pomembno spremembo v strategiji znamke, ki je pod okriljem koncerna Stellantis.

Presaditev srca je bila očitno uspešna. Zdaj je jasno kdaj bo nared bencinsko hibridna različica novega Fiata 500
Fiat

Kompaktni trivaljnik in ročni menjalnik

Čeprav Fiat še ni uradno razkril tehničnih podrobnosti, viri iz Italije navajajo, da bo novi Fiat 500 Hybrid opremljen z znanim 1,0-litrskim blago-hibridnim trivaljnikom z močjo okoli 70 KM – enako kot pri prejšnjem modelu 500 Hybrid in modelu Panda. Pogonski sklop bo povezan z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom, kar potrjujejo tudi prve uradne fotografije notranjosti, kjer je videti prestavno ročico.

Vizualno skoraj identičen električnemu modelu

Navzven je hibridna različica skoraj povsem enaka kot električni 500e – tudi pokrov rezervoarja za gorivo je na isti strani, kar dodatno dokazuje, da je platforma ostala praktično nespremenjena. Seveda bo avto potreboval tudi vstopne reže za zrak, ki pa so jih za zdaj še prekrili s kamuflažno folijo. Glavna razlika v kabini je ročni menjalnik, medtem ko je zasnova merilnikov še skrivnost, a naj bi se razlikovala od digitalnega prikaza v EV-ju.

Presaditev srca je bila očitno uspešna. Zdaj je jasno kdaj bo nared bencinsko hibridna različica novega Fiata 500
Fiat

Kaj pa Abarth?

Čeprav bi prihod novega modela s klasičnim motorjem nakazoval tudi vročo Abarth različico, iz tega ne bo nič. Abarth ostaja zvest popolni elektrifikaciji, saj je 70-konjski motor prešibak za športne ambicije. Zaradi strogih evropskih emisijskih standardov večjega motorja v karoserijo FIata 500 ni mogoče vgraditi, kar pomeni, da bodo vse prihodnje Abarth različice izključno električne.

500 Hybrid kot odgovor trgu

Fiatov korak potrjuje, da je trg še vedno naklonjen cenovno dostopnim modelom z motorji z notranjim izgorevanjem, zlasti v manjših segmentih. Novi 500 Hybrid, ali bolje rečeno 500 Torino, bo tako poskušal zapolniti vrzel med zahtevami trga, omejitvami proizvodnje električnih modelov in realnim vedenjem kupcev.

Škoda Enyaq vRS - hitreje do 100 pri Škodi ne gre