Fiat bo skočil v zelje Piaggiu. Električna reinkarnacija legendarnega dostavnika naj bi kasneje zapeljala tudi v Evropo

22. 5. 2025 | Gregor Žvab

Predvsem v italijanski mestih vselej z nasmeškom pospremimo malega, trikolesnega dostavnika znamke Piaggio. Malček z imenom Ape uživa namreč že kar kulten status. Zdaj je podobno kreacijo predstavil Fiat.

Fiat Professional je v Afriki in na Bližnjem vzhodu uradno predstavil svoje prvo električno trikolesno vozilo – model TRIS. Gre za kompaktno, električno gnano delovno vozilo, namenjeno zadnjemu kilometru dostave in mikromobilnosti v urbanih okoljih, ki hkrati oživlja duh legendarnega Piaggia Ape – ikoničnega trikolesnika, ki je desetletja služil malim podjetnikom po vsem svetu.

Pametna zasnova za mestne izzive

TRIS se ponaša z značilnim italijanskim oblikovanjem, zasnovanim v oblikovalskem studiu Centro Stile v Torinu. Njegova kompaktna dolžina znaša zgolj 3,17 metra, obračalni krog pa le 3,05 metra – kar mu omogoča izjemno okretnost na ozkih mestnih ulicah. Nosilnost vozila znaša do 540 kilogramov, skupna masa pa 1.025 kilogramov. Na voljo bo v treh izvedbah, kar omogoča prilagoditve različnim poslovnim potrebam.

Na voljo ima 2,25 m² uporabne tovorne površine, kar zadostuje za eno standardno euro paleto, kar dodatno poudarja njegovo uporabnost v logistiki in obrti.

Fiat bo skočil v zelje Piaggiu. Električna reinkarnacija legendarnega dostavnika naj bi kasneje zapeljala tudi v Evropo
Fiat

Električni pogon z 90-kilometrskim dosegom

Srce vozila predstavlja 48-voltni elektromotor z največjo močjo 9 kilovatov (12,2 KM) in največjim navorom 45 Nm, ki omogoča največjo hitrost 45 km/h. Litij-ionska baterija s kapaciteto 6,9 kWh omogoča doseg do 90 kilometrov (po standardu WMTC). Polnjenje prek običajne gospodinjske vtičnice traja 3,5 ure do 80 %, popolna napolnjenost pa je dosežena v 4 urah in 40 minutah. Vozilo ima integriran 220V polnilni kabel in sistem pametnega polnjenja, zato dodatna polnilna oprema ni potrebna.

Ogorčena nad ceno kave na Hvaru: "Sram te bodi, Hrvaška!"

Kabina TRIS-a je zasnovana s poudarkom na ergonomiji – vstop in izstop sta lahkotna, sedež pa ponuja udobje tudi za dolge izmene. Digitalni merilnik s 5,7-palčnim zaslonom prikazuje ključne podatke, kot so doseg in napolnjenost baterije. Uporabnikom so na voljo tudi USB-C in 12V priključek, LED-osvetlitev in kompaktni prostori za shranjevanje, vključno z zaprtim predalom z volumnom 3 litre.

Fiat bo skočil v zelje Piaggiu. Električna reinkarnacija legendarnega dostavnika naj bi kasneje zapeljala tudi v Evropo
Fiat

Zgled večnamenskosti – kot Piaggio Ape nekoč

Tako kot legendarni Piaggio Ape, ki je zaznamoval gospodarsko zgodovino po vsej Evropi in Aziji, želi tudi TRISpostati ključno vozilo malih podjetnikov, obrtnikov, dostavljavcev in samostojnih podjetnikov. Oba imata skupen cilj: ponujati cenovno dostopno in vsestransko rešitev za prevoz blaga v urbanih okoljih. TRIS pa to počne brez emisij in z zanesljivo električno tehnologijo prihodnosti.

TRIS je zasnovan za trajnostno mobilnost in gospodarsko opolnomočenje. Njegova proizvodnja poteka v Maroku, napovedujejo pa tudi možnost uvedbe na evropski trg, kjer bi lahko postal zanimiva alternativa za mestne dostave. Fiat Professional že napoveduje tudi vključitev pametnih storitev za upravljanje voznega parka in sledenje vozilom, kar TRIS postavlja ob bok večjim gospodarskim vozilom.

Fiat TRIS združuje preteklost, sedanjost in prihodnost v eni kompaktni, električni in preudarno zasnovani rešitvi, ki dokazuje, da lahko tudi majhno vozilo naredi velik vpliv.

Legendarna japonka s francoskimi geni je nazaj. Tokrat precej drugačna, kot smo je vajeni