Ford bo v Evropi na veliko odpuščal. Številka gre v tisoče

15. 2. 2023 | Gregor Žvab
Deli
Ford (foto: Profimedia)
Profimedia

Evropska veja Forda bo svoj inženirski in administrativni kader zmanjšala kar za 11 odstotkov. Najbolj v Nemčiji in Veliki Britaniji. Krčenje delovnih mest je v zadnjih mesecih in letih na žalost stalnica tudi v avtomobilskem svetu.

Tudi Ford očitno ni imun na ta trend, saj se v njegovem evropskem delu obeta zelo globok rez. 11 odstotkov delavcev je, bolj plastično povedano, 3800 delovnih mest. Na udaru bosta predvsem nemški tovarni v Kölnu in Aachnu, kjer bo na udaru 2300 delovnih mest, 1700 v inženirskem delu in 600 v administraciji, medtem ko bodo delovno silo v Veliki Britaniji skrčili za 1300 mest, 1000 v razvoju in 300 v administraciji. Drugod po Evropi bo delo izgubilo še približno 200 delavcev. 

Kriva je elektrifikacija

Krčenja delovne sile je s prehodom na električne avtomobile na neki način logična. Elektro motorji imajo manj gibljivih delov in manj komponent, ki jih je treba razvijati, tako da je tudi potreba po delovni sili manjša. Hkrati elektrifikacija zahteva visoke finančne vložke, proizvajalci pa morajo rezerve iskati na drugih področjih, na žalost tudi v lastnem, razvojnem kadru. 

Po poročanju Automotive News Europe bo Ford zadržal približno 3400 inženirjev, ki bodo skrbeli za prilagoditev tehnologij in rešitev, razvitih v ameriškem delu Forda, evropskim kupcem. Kot je dejal vodja Fordovega evropskega oddelka za električna vozila Martin Sander, počasi prehajamo v svet z manj globalnimi platformami, posledično pa je potrebnega manj inženirskega dela. 

Po besedah predsednika sveta delavcev Benjamina Gruschkeja do konca leta 2032 prisilnih odpuščanj sicer ne bo, kar pomeni precejšnje olajšanje za delavce, se pa slednji zavedajo, da tehnologije prihodnosti zahtevajo manj delovne sile. 

Negotova prihodnost

Kako se bo vse skupaj odvijalo v celotnem avtomobilskem svetu, bo sicer zanimivo spremljati, dejstvo, da elektrifikacija brez dvoma krči delovna mesta, pa je z vidika delovne sile in brezposelnosti zagotovo zelo zaskrbljujoče. Sploh v luči tega, da trenutek, ko naj bi se v Evropi proizvodnja avtomobilov z notranjim zgorevanjem ustavila, niti ni več tako daleč.

Preberite si še: Menjava na vrhu najbolj prodajanih električnih avtomobilov v Evropi

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj