Ford obrača ploščo - v Evropi bodo na voljo novi in dostopnejši modeli, z zelo raznolikimi pogoni

18. 7. 2025 | Gregor Žvab

Očitno ni vse le v elektrifikaciji.

Ford načrtuje obsežno širitev svoje ponudbe osebnih vozil v Evropi. Od leta 2027 naprej lahko pričakujemo nove modele z različnimi pogonskimi sklopi, od klasičnih hibridov do popolnoma električnih vozil. To je bil ključni poudarek internega sporočila, ki ga je prodajnim partnerjem v nemško govorečih državah posredoval Christoph Herr, vodja osebnih vozil pri Fordu.

Vodstvo znamke je sprejelo odločitev o dolgoročnih vlaganjih v Evropi, s katerimi želijo zagotoviti zmeren, a stabilen ponovni vzpon na trgu osebnih avtomobilov. "Odločitev upravnega odbora je jasna: nadaljujemo z vlaganji v dodatna in nova vozila, da bi v prihodnjih letih dosegli rast na področju osebnih vozil," je sporočil Herr.

Ford Explorer
Janoš Pečnik

Fokus na elektrifikacijo, a ne izključno

Prihodnji Fordovi modeli bodo vključevali različne oblike pogona, tudi hibridne in popolnoma električne pogonske sklope. Pri razvoju naj bi sodelovali tudi z zunanjimi partnerji, pri čemer pa Herr ni razkril, kdo ti partnerji so ali v katerih razredih se bodo novi modeli nahajali.

Ponekod dež nekoliko ublažil sušo. Kje razmere ostajajo skrb vzbujajoče?

Ena od možnosti, ki se omenja v zakulisju avtomobilske industrije, je razširitev sodelovanja z Volkswagnom, s katerim Ford že sodeluje pri razvoju modelov Explorer in Capri na osnovi električne platforme MEB, znane tudi iz modelov VW ID.3 in ID.4. Čeprav se Explorer in Capri še nista uveljavila na evropskem trgu (Explorer je v prvih petih mesecih 2025 zbral 15.764 registracij, Capri pa 5.068), se govori, da bi Ford utegnil predstaviti tudi električno Fiesto na osnovi Volkswagnove nove platforme za cenovno dostopnejše električne avtomobile, ki bo služila tudi modeloma ID.1 in ID.2.

ford, puma, gen-e
Ford

Vrnitev v igro z vstopnimi modeli

Za Ford bi bil cenovno ugoden električni model ključen gradnik pri vrnitvi med bolj priljubljene znamke v Evropi. Prav tako si številni trgovci in kupci želijo naslednika modela Focus, ki bo jeseni dokončno zapustil proizvodne trakove. V prvih petih mesecih letošnjega leta je Ford Focus dosegel 32.499 registracij, kar je še vedno opazna številka, a Ford je vseeno potrdil konec njegove proizvodnje.

Medtem pa so v ospredju Fordove prodaje še naprej modeli Puma (64.212 registracij) in Kuga (44.573), kar jasno kaže, da kupci še vedno cenijo kompakten križanec in družinam prijazen SUV.

Ford trenutno razvija tudi novo električno platformo, osredotočeno na programsko opremo, ki nastaja v Kaliforniji. Ta bo sicer namenjena srednje velikim poltovornjakom, a naj bi bila zaradi svoje prilagodljivosti primerna tudi za manjše evropske modele.

Ford Focus karavan Titanium
Janoš Pečnik

Reakcije iz prodajnih vrst: previden optimizem

Čeprav Ford uradno ni komentiral prihodnjih modelov, so informacije razveselile številne trgovce in zaposlene. "To je velika olajšava. Potrebujemo nove modele – in ne le električnih," je dejal eden od trgovcev za nemško publikacijo Automobilwoche. Drug je dodal: "Ford je del Evrope in tako mora tudi ostati."

V zadnjih letih je Ford v Evropi močno skrčil svojo ponudbo, da bi se osredotočil na bolj dobičkonosni del – lahka gospodarska vozila. Posledično je znamka izgubila nekaj tržnega deleža: v prvih petih mesecih 2025 je v državah EU, EFTA in Združenem kraljestvu prodala 185.404 osebnih avtomobilov, kar je 1,5 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. Tržni delež je padel z 3,4 na 3,3 odstotka.

Kaj sledi?

Čeprav so natančni podatki o novih modelih še skrivnost, je jasno, da Ford načrtuje resno ofenzivo. Strategija bo temeljila na kombinaciji cenovno dostopnih električnih vozil, novih hibridov in morebitnih partnerstev, predvsem s ciljem, da se znamka znova utrdi v segmentu, ki ga je dolga leta uspešno obvladovala.

To je najbolje prodajan avtomobil v Sloveniji