Focus odhaja, a naj bi bil kmalu nazaj. Vendar ne tak kot ga poznamo in ga imamo radi

12. 9. 2025 | Gregor Žvab

Četrt stoletja uspehov ni bilo dovolj. Ime Focus bo novembra ugasnilo. A očitno ne za dolgo.

Po več kot 25 letih uspeha v razredu kompaktnih vozil se Ford Focus letos dokončno poslavlja. Proizvodnja priljubljene kombilimuzine se bo končala novembra, ko bo Ford zaprl svojo tovarno v Saarlousu v Nemčiji. Vendar pa to še ne pomeni, da bo ime Focus za vedno izginilo – ameriški velikan pripravlja njegovo vrnitev, le v precej drugačni obliki.

Focus odhaja, a naj bi bil kmalu nazaj. Vendar ne tak kot ga poznamo in ga imamo radi
Ford

Kot poroča britanski Autocar, naj bi Ford v letu 2027 na trg poslal novi Focus SUV srednjega razreda. Ta bo nastajal v Fordovi tovarni v Valencii v Španiji, ki ima letno kapaciteto 300.000 vozil. Pomembno je poudariti, da novi Focus SUV ne bo neposredno zamenjal modela Kuga (v ZDA znanega kot Escape), temveč ga bo dopolnjeval v ponudbi.

Pričakovati je, da bo novi model ponujal tako hibridne kot tudi povsem električne pogonske različice, kar pri Fordu imenujejo »multi-energy« pristop. Možno je, da bo prevzel obstoječe blago-hibridne in priključno-hibridne motorje iz Kuge.

Okrnjena Evrovizija? Vse več držav pogojuje svoj nastop

Tehnična osnova bo ostala znana – platforma C2, ki jo Ford uporablja pri več globalnih modelih, med drugim pri Broncu Sport in Mavericku v ZDA, pri Mondu na Kitajskem in tudi pri aktualni Kugi. Ironično je, da je prav na isti arhitekturi temeljila tudi zdajšnja kombilimuzinska izvedba Focusa, ki se poslavlja.

Focus odhaja, a naj bi bil kmalu nazaj. Vendar ne tak kot ga poznamo in ga imamo radi
Ford

Za ljubitelje klasičnega Focusa, ki so prisegali na vozne lastnosti in praktičnost kombilimuzine, bo ta poteza morda razočaranje. A Ford ni prvi, ki je znano ime preoblikoval v SUV. Capri in Puma sta že dobila električne križanske naslednike, pri čemer je Puma postala eden najbolje prodajanih Fordovih modelov v Evropi – samo v prvih petih mesecih leta 2025 jih je našlo dom več kot 64.000. Tudi Kuga je s 105.000 prodanimi primerki leta 2024 dokazala, da povpraševanje po srednje velikih SUV vozilih ostaja izjemno.

Če bo Focus SUV sledil tem uspešnim zgodbam, bi lahko ime Focus v prihodnjih letih ponovno zaživelo – le v nekoliko drugačni, bolj družinsko in električno naravnani obliki.

Leapmotor z drznostjo in elektriko do evropskih kupcev