Po svoje smo žalostni, saj se je poslovil eden najboljših športnih avtomobilov na prednji pogon, po drugi strani pa navdušeno ploskamo novemu Focusu RS, ki se ponaša z več kot 320 'konji' in končno z dolgo pričakovanim štirikolesnim pogonom!
Razširjen, z izrazitimi spojlerji in nameščenimi 19-palčnimi platišči, na katerih so cestne gume Pilot Super Sport velikosti 235/35 R19 (ali Pilot Sport Cup 2, če bi avtomobil večkrat uporabljali na dirkališču), je pravi naslednik modelov Focus RS iz leta 2002 in 2009.
Izdelovali ga bodo v nemški Fordovi tovarni Saarlouis za ves svet, obenem s Fordom GT, predstavljenim pred kratkim, pa napoveduje pravo četico športnih različic z modrim ovalom na nosu. Pri Fordu so na predstavitvi v Kölnu ponosno povedali, da lahko do leta 2020 pričakujemo več kot 12 njihovih športnikov!
Iz 2,3-litrskega prisilno polnjenega štirivaljnika EcoBoost, ki se ponaša z aluminijastim ogrodjem in se prav rad zavrti do 6.800 vrtljajev, so razvili več kot 320 'konjev', za prenos navora na vsa štiri kolesa pa skrbi ročni šeststopenjski menjalnik s krajšimi gibi prestavne ročice.
Največ pozornosti je požel aktivni stalni štirikolesni pogon, ki se pohvali s sistemom usmerjanja navora (Dynamic Torque Vectoring). To pomeni, da lahko prek dveh elektronsko krmiljenih sklopk, nameščenih na obeh zadnjih polgredeh, navor učinkoviteje prehaja v smeri naprej in nazaj ter levo in desno. Na zadnji kolesni par se lahko preusmeri do 70 odstotkov navora, med zadnjima kolesoma pa lahko gre kar 100 odstotkov navora kolesu z boljšim oprijemom (običajno je to zunanje). S takšno tehnično rešitvijo so se rešili vseh slabosti, denimo trganja volana iz rok in podkrmarjenja, sistem pa pri zdrsu tudi ne zmanjšuje moči motorja. (AMr)
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj