Video: Ford Focus RS končno s štirikolesnim pogonom!

3. 2. 2015
Deli

Po svoje smo žalostni, saj se je poslovil eden najboljših športnih avtomobilov na prednji pogon, po drugi strani pa navdušeno ploskamo novemu Focusu RS, ki se ponaša z več kot 320 'konji' in končno z dolgo pričakovanim štirikolesnim pogonom!

Razširjen, z izrazitimi spojlerji in nameščenimi 19-palčnimi platišči, na katerih so cestne gume Pilot Super Sport velikosti 235/35 R19 (ali Pilot Sport Cup 2, če bi avtomobil večkrat uporabljali na dirkališču), je pravi naslednik modelov Focus RS iz leta 2002 in 2009.

Izdelovali ga bodo v nemški Fordovi tovarni Saarlouis za ves svet, obenem s Fordom GT, predstavljenim pred kratkim, pa napoveduje pravo četico športnih različic z modrim ovalom na nosu. Pri Fordu so na predstavitvi v Kölnu ponosno povedali, da lahko do leta 2020 pričakujemo več kot 12 njihovih športnikov!

Iz 2,3-litrskega prisilno polnjenega štirivaljnika EcoBoost, ki se ponaša z aluminijastim ogrodjem in se prav rad zavrti do 6.800 vrtljajev, so razvili več kot 320 'konjev', za prenos navora na vsa štiri kolesa pa skrbi ročni šeststopenjski menjalnik s krajšimi gibi prestavne ročice.

Največ pozornosti je požel aktivni stalni štirikolesni pogon, ki se pohvali s sistemom usmerjanja navora (Dynamic Torque Vectoring). To pomeni, da lahko prek dveh elektronsko krmiljenih sklopk, nameščenih na obeh zadnjih polgredeh, navor učinkoviteje prehaja v smeri naprej in nazaj ter levo in desno. Na zadnji kolesni par se lahko preusmeri do 70 odstotkov navora, med zadnjima kolesoma pa lahko gre kar 100 odstotkov navora kolesu z boljšim oprijemom (običajno je to zunanje). S takšno tehnično rešitvijo so se rešili vseh slabosti, denimo trganja volana iz rok in podkrmarjenja, sistem pa pri zdrsu tudi ne zmanjšuje moči motorja. (AMr)

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol