Ford Focus s četrto generacijo v štirih izvedbah

Čeprav so se po spletu že pojavljale fotografije prototipov, je Ford velik del presenečenj modela Focus uspel prihraniti vse do danes.

Ni kaj, priznati je treba, da gre skrivanje Fordu zelo dobro od rok. Pred leti so avtomobilsko javnost osupnili s športnim modelom GT, ko so ga nepričakovano pokazali na severnoameriškem avtomobilskem salonu v Detroitu, zdaj pa so svetovno javnost (tudi tisto, ki si ne kupuje samo pregrešno dragih avtomobilov) presenetili s povsem ljudsko novostjo.

Pravijo, da so njegovo novo zgodbo začeli z belim listom papirja. Da se niso naslanjali na preteklost, da niso uporabili niti tistih stvari, ki so bile dokazano dobre. In zdaj, natanko 20 let pozneje, je novi Ford Focus nastal iz nič. Da se tega lotiš v današnjem času, moraš imeti, khm, vsaj pogum, če ne še česa več!

Poleg vsega pri Fordu pravijo, da jim je uspelo narediti avto, kakršnega v vsej svoji zgodovini še niso imeli. Z njim želijo biti v svojem razredu med najboljšimi tako po tehnološki naprednosti, udobju, prostornosti kot vozni dinamiki.
A eno so besede in dejstva, drugo pa je, kakšno podobo si ustvari človek v glavi, ko avto vidi v živo. Moram priznati, da že dolgo nisem bil tako presenečen, ko so z avtomobila potegnili njegovo svileno pregrinjalo. Ja, Ford nadaljuje tradicijo in svoje največje novosti najprej pokaže žirantom za evropski avto leta. In bolj kot ne vsem nam je bil novi Focus všeč na prvi pogled. Seveda se z avtomobilom v prvi vrsti vozimo, zato bo treba počakati, da se novi Focus dokaže tudi na cesti, a oblikovno je presenečenje popolno. In seveda – Ford ni pokazal samo enega novega Focusa, ampak po vzoru manjše Fieste kar štiri!

Tudi Focus bo ponujal občutek prestiža

Ob že znani petvratni kombilimuzini in karavanu bo novi Focus na voljo tudi v prestižni različici Vignale in kot Focus Active, s čimer so pri Fordu potrkali na dušo tudi tistim kupcem, ki jih modni trend že vleče v razred križancev, a jih razum in želja po kakovostni vožnji še vedno držita med običajnimi osebnimi avtomobili. Prav ti kupci so imeli pomembno vlogo pri nastanku novega Focusa. Pri Fordu so se namreč oprli na izjave in želje morebitnih kupcev in slednje kar se da dosledno upoštevali pri nastanku novega avtomobila. Za novega Focusa bi tako resnično lahko rekli, da je ljudski avtomobil, saj so ga praktično naredili po njihovih željah.

Tudi zato Focus nastopa s povsem svežo in drugačno obliko, ki je sicer do očesa prijazna, a hkrati nadpovprečno aerodinamična. Avto navdušuje tudi v notranjosti, kjer ponuja več prostornosti, prežete z bolj kakovostnimi materiali in ergonomskimi rešitvami.

Novi Focus bo najnaprednejši Ford, kar jih je bilo kdaj narejenih. Nabor varnostno-asistenčnih sistemov bo nadpovprečen, z njimi pa bodo vozniku ponudili udobno, ugodno in čim manj stresno vozniško izkušnjo. V naboru serijske ali dodatne opreme bo tako mogoče izbrati nekaj novosti, izmed katerih velja izpostaviti denimo prilagodljiv tempomat, ki bo sodeloval z izboljšanim sistemom Start/Stop, s sistemom za prepoznavo prometnih znakov in s sistemom za samodejno vožnjo po sredini voznega pasu. Posebna kamera bo nadzirala vožnjo in sporočala svoje ugotovitve tudi žarometoma, ki se bosta znala prilagoditi za osvetlitev tudi v ovinek.

Poskrbljeno pa bo tudi za tiste, ki jim parkiranje še vedno predstavlja nočno moro – sistem Active Park Assist 2 bo znal sam izbrati prostor, prestavljati in vrteti volanski obroč. In še tehnološka bombončka – Focus bo prvi Fordov avto v Evropi, ki bo lahko opremljen s projicirnim (Head-up) zaslonom, hkrati pa bo poseben sistem bdel nad voznikom in mu v kritičnih situacijah pomagal z vrtenjem volanskega obroča, da bi se izognil trčenju počasi vozečemu ali stoječemu vozilu spredaj.

Motorna paleta modela Focus bo sicer sestavljena iz že znanih bencinskih in dizelskih motorjev, ki pa so bili temeljito prenovljeni. Prvič bo avtomobilska znamka ponudila pametni trivaljni motor z odklopom valjev, s tem pa bosta velikokrat nagrajeni Fordov litrski trivaljnik in večji 1,5-litrski motor poskrbela za še varčnejšo vožnjo.

Novi Focus bo prvi mednarodni Ford, ki bo stal na povsem novi platformi C2. Slednja bo skupaj z novim vzmetenjem, novim samodejnim menjalnikom in neštetimi varnostno-asistenčnimi sistemi zagotovilo za nadpovprečno vožnjo. A o slednjem se bo treba še prepričati, se bomo pa lahko že kmalu, saj je Ford novinarje, ki sodelujejo v izboru za evropski avto leta, že povabil na testne vožnje, ki se bodo zgodile že sredi junija.

Oglejte si video posnetek predstavitve novega Focusa

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja