Konec proizvodnje ni le poslovna odločitev – pomeni tudi konec enega najuspešnejših modelov v zgodovini evropske avtomobilske industrije.
Ford nadaljuje s postopnim umikom svojih najbolj prepoznavnih modelov iz evropskega trga. Po tem, ko so v letu 2022 prenehali proizvajati Mondeo, lani pa se je poslovila Fiesta, bo novembra 2025 enaka usoda doletela tudi Focus. Kot je za Motor1 potrdil Finn Thomasen, Fordov evropski komunikacijski menedžer, neposrednega naslednika tega modela ne bo.
Zadnje mesece imajo kupci še vedno možnost naročiti Focus po svojih željah, vendar se bo kmalu proizvodnja v Fordovi tovarni v Saarlouisu v Nemčiji ustavila, nato pa bodo ostali le še vozila na zalogi pri trgovcih.
Konec ene ključnih modelnih serij
Focus je na trg prvič zapeljal leta 1998, ko je zamenjal ikonični Escort in hitro postal eden izmed najbolje prodajanih Fordovih modelov v Evropi. S svojo dinamično vozno izkušnjo, prostorno notranjostjo in široko paleto različic – od običajnih družinskih modelov do športne različice ST – si je skozi desetletja pridobil zvesto bazo kupcev.
Konec Focusa bo zagotovo razveselil Volkswagen, saj bodo modeli, kot so Golf, Octavia, Leon in Audi A3, imeli manj konkurence. Tudi Toyota Corolla ostaja na trgu in nadaljuje svojo pot brez večjih sprememb.
Zakaj Ford opušča Focus?
Odločitev za ukinitev Focusa je povezana s Fordovo strategijo, ki jo je opisal izvršni direktor Jim Farley. Po njegovih besedah se podjetje umika iz proizvodnje "dolgočasnih avtomobilov" in se osredotoča na "ikonična vozila", kot so Bronco, Tremor, Raptor in Mustang. V lanskem intervjuju je priznal, da sta Fiesta in Mondeo imela zvesto bazo kupcev, a preprosto nista prinašala dovolj dobička za nadaljnji razvoj.
Ford želi postati "Porsche med terenci", zato bo večino pozornosti namenil SUV-jem in pick-up modelom, ki prinašajo višje marže in večjo donosnost.
Evropska prihodnost Forda pod vprašajem
Ukinitev Focusa pomeni, da bo Ford v Evropi ostal brez klasičnega avtomobila, saj so v preteklosti že prenehali prodajati Fiesto in Mondea. Edina izjema bo Mustang, vendar gre pri tem za nišni model, ki v Evropi zaradi visokih davkov na emisije in velike prostornine motorja ne dosega velikih prodajnih številk.
Prodajni rezultati kažejo, da Ford v Evropi izgublja tržni delež. Leta 2024 se je prodaja podjetja zmanjšala za 17 odstotkov, s skupno 426.307 prodanimi avtomobili. Fordov tržni delež je upadel s štirih odstotkov na 3,3 odstotka, kar ga postavlja za Hyundai in Kio, ki sta vsak dosegla 4,1 odstotek trga. Po podatkih ACEA (Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov) se je v januarju 2025 prodaja Fordovih vozil še dodatno zmanjšala za 3,9 odstotka v primerjavi z enakim obdobjem lani.
Z ukinitvijo Focusa se Fordovi obeti za 2026 ne zdijo nič boljši. Glavna aduta znamke v Evropi ostajata Puma in Kuga, pri čemer je Puma zdaj na voljo tudi v električni različici, Fordova električna paleta pa vključuje še Mustang Mach-E, Explorer in Capri, ki bo zelo v kratkem zapeljal tudi med slovenske kupce.
Focusov odhod pušča praznino v segmentu kompaktnih kombilimuzin, v katerem je dolga leta dominiral. Slovo od Focusa ni le poslovna odločitev – pomeni tudi konec enega najuspešnejših modelov v zgodovini evropske avtomobilske industrije.