Lahko Fordova telefonska aplikacija nadomesti parkirno službo?

11. 9. 2021 | Jaka Drozg
Deli

Nov parkirni sistem replicira talente parkirne službe, ki poišče parkirno mesto in delo opravi namesto voznika.

Iskanje parkirnega mesta je lahko nadležna in časovno potratna naloga, predvsem kadar smo v časovni stiski, parkirišče pa je popolnoma zasedeno. Ko se parkirno mesto sprosti, je lahko tudi premajhno za vozilo, vstopanje in izstopanje iz vozila pa postane oteženo. V zadnjih letih so številni avtomobilski modeli že ponudili možnost parkiranja izven avtomobila, večinoma preko pametnega ključa ali telefonske aplikacije, zdaj pa so pri Fordu naredili še dodaten korak naprej.

Njihov najnovejši sistem avtomatiziranega parkiranja namreč replicira nalogo parkirne službe. Pri Fordu so v sodelovanju z nemškim združenjem avtomobilske industrije, ponudniki infrastrukture in številnimi tehnološkimi podjetji združili moči in razvili sistem, ki komunicira z infrastrukturo parkirišča, preko katerega lahko poišče prosto parkirno mesto in vanj tudi samodejno parkira. Med procesom pa voznik avtomobila ne potrebuje biti v avtomobilu, saj se lahko avtomatizirano parkiranje zažene prek telefonske aplikacije.

Aplikacija je še v preizkusni fazi, deluje pa s pomočjo komunikacije med garažno hišo in vozilom ter sposobnostjo samodejne vožnje vozila. Voznik vozilo odloži na označenem območju in z aplikacijo FordPass sproži samodejno vodenje do prostega parkirnega mesta, kjer vozilo tudi samodejno parkira. Z aplikacijo se vozilo lahko tudi vrne k lastniku, s čimer mu prihrani sprehod čez veliko parkirišče in iskanje vozila. Cilj tega sistema je boljši in varnejši izkoristek prostora v garažni hiši. Pri Fordu ocenjujejo, da bi bolj natančno parkiranje vozil lahko omogočilo do 20 odstotkov večjo zasedenost, z manjšim tveganjem za poškodbe karoserije ob odpiranju vrat.

Sistem lahko zaživi le z namestitvijo potrebnih senzorjev v obstoječa in nova parkirišča, vozila pa potrebujejo samodejni menjalnik, elektronski nadzor stabilnosti, električno parkirno zavoro, sposobnost samodejnega krmiljenja in pametno komunikacijsko enoto za avtomatizirano parkiranje s skrbnikom. Sistem se zaradi visokih zahtev verjetno ne bo razširil še kar nekaj časa, za namen raziskav pa bo Ford v Detroitu kmalu odprl pametni laboratorij za parkiranje, ki bo zagotovil fizično okolje za testiranje naprednih tehnologij na področju parkiranja, logistike in polnjenja električnih vozil.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja