Kje drugje kot v Los Angelesu, mestu, kjer domujejo najznamenitejši filmski studiji, bi lahko zapisali, da se zdi letošnji avtomobilski salon kot nekakšen filmski povratek.
Po kar nekaj letih, ko je bil losangeleški avtomobilski salon bolj tretjerazredna zabava in predvsem zanimiv za ameriški trg, je letos postregel s precej več novostmi, od katerih jih je nekaj zanimivih tudi za evropske kupce. Seveda gre letos Američanom na roko dejstvo, da ni bilo tokijskega in frankfurtskega salona, za pariškega pa se je še enkrat več pokazalo, da nima tiste prave moči.
Sicer se salon v mestu filma ne more pohvaliti s svojo razsežnostjo, pa čeprav celotna površina niti ni tako majhna. Novim avtomobilom sta namenjena zgolj dva večja razstavna prostora, a avtomobilski salon spremljajo številne dodatne dejavnosti.
Vsem pa je skupno to, da so do obiskovalca zelo odprti, vedno pripravljeni deliti številne informacije. V nasprotju z evropskimi saloni, so tu dekleta (no, marsikje so kar odrasle predstavnice ženskega spola) kar dobro poučene o avtomobilih, ob katerih stojijo in takoj pripravljene deliti poučne informacije.
Zelo resno so salon vzeli pri Mazdi. Kako tudi ne, ko pa so predstavili prenovljeni križanec CX-5, ki je v zadnjih letih njihov paradni konj. Bolj kot z obliko, ki je sicer plod novega oblikovanja, pa so na tiskovni konferenci presenetili z izjavo, da se bodo na ameriški trg podali tudi z dizelskim motorjem.
Pod salonskimi žarometi sta zasijala tudi dva neposredna tekmeca. Audi je za svetovno premiero novega Q5 sicer izkoristil že pariški salon, a vendarle so ameriška tla tudi pomembna. Sploh zdaj, ko za nemški koncern nikakor ni ugoden čas. A Q5 je prav tako njihov najbolj prodajani model, zato se z njim vseeno velja potruditi. Omenjenima avtomobiloma pa bo kupce želela prevzeti tudi Alfa Romeo Stelvio. Morda avto ne bo zanimiv za splošno množico, a povsem športno nastrojeni križanec bo zagotovo dramil dinamične voznike. Kako tudi ne, ko pa ima lahko Stelvio pod motornim pokrovom enak agregat, kot ga ima Giulia QV - torej 2,9-litrski šestvaljnik Ferrarijevih korenin, ki ponuja kar 505 'konjev'.
Na drugi strani so za prijetno presenečenje poskrbeli pri Jaguarju. I-Pace je študija električnega križanca, ki naj bi na ceste zapeljal že v letu 2018. Podatki obljubljajo veliko - štirje elektromotorji (na vsakem kolesu po eden) bodo poskrbeli za štirikolesni pogon, skupaj pa nudili 400 'konj' in 700 Nm, kar bo zadostovalo za pospešek od 0 do 100 km/h v samo štirih sekundah. S polno baterijo pa naj bi se dalo prevoziti več kot 500 kilometrov.
Še ena evropskemu kupcu zanimiva premiera se je zgodila v Los Angelesu. Mini že dolgo ni več 'mini', model Countryman pa je tako ali tako njihov največji model. V novi izdaji pa bo kupcem na voljo tudi kot priključni hibrid, s katerim bo zgolj na elektriko mogoče prevoziti približno 40 kilometrov.
Z enakimi težavami kot pri Audiju se ukvarjajo pri Volkswagnu. Ponovno zaupanje kupcev bodo iskali z novim prestižnim križancem Atlasom, dinamične kupce pa mamijo s študijskim Passatom GT.
Ameriško premiero pa sta doživela še Jeep Compass, ki je evropskemu kupcu zanimiv predvsem zaradi dejstva, da si deli platformo s manjšim modelom Renegade in pa Fiatom 500 X, ter Toyota C-HR. Avto je bil sprva namenjen zgolj evropskim kupcem, a so si zaradi velikega zanimanja premislili in zdaj si ga bodo lahko omislili tako na Japonskem kot tudi v ZDA.
Besedilo in foto: Sebastjan Plevnjak
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem