Gre za, tudi pri nas, zelo popularna avtomobila, ki jih na cestah še vedno najdemo veliko.
Francoski minister za promet Philippe Tabarot je zahteval takojšen umik vseh vozil Citroën C3 in DS3, ki so vključena v vpoklic zaradi nevarnih zračnih blazin znamke Takata, poročajo francoski mediji. Razlog za skrajni ukrep je nedavna smrt voznice, do katere je prišlo ob sprožitvi okvarjene zračne blazine.
Smrtonosna napaka iz preteklosti
Po navedbah francoske vlade so v tveganje vključena vsa vozila, proizvedena med letoma 1998 in 2019, ki uporabljajo zračne blazine japonskega proizvajalca Takata. Te zračne blazine se lahko ob sprožitvi razletijo, pri čemer kovinski delci poletijo skozi potniško kabino, kar lahko povzroči hude poškodbe ali celo smrt.
Zadnji primer, ki je sprožil vnovičen alarm, se je zgodil v Franciji, kjer je po sprožitvi zračne blazine umrla ženska, poškodovan pa je bil tudi najstnik, ki je sedel v avtomobilu. Marca letos je bila zabeležena še ena smrtna žrtev na francoskem čezmorskem ozemlju Guadeloupe, prav tako zaradi okvarjene zračne blazine.
Največji avtomobilski vpoklic v zgodovini
Takata velja za povzročitelja največjega vpoklica vozil v zgodovini avtomobilske industrije. Podjetje je leta 2017 razglasilo stečaj, ob tem pa so njihovi predstavniki v ZDA razkrili, da je bilo do takrat vpoklicanih oziroma predvidenih za vpoklic kar 125 milijonov vozil po svetu.
Francoske oblasti trenutno izvajajo preglede in preverjanje evidenc o vozilih, ki bi lahko vsebovala nevarne zračne blazine. Uradni predstavniki ministrstva za promet, koncerna Stellantis (lastnika znamke Citroën) ter lokalnih oblasti se na medijska vprašanja za zdaj še niso odzvali, poroča Automotive News Europe.
Ukrepi tudi v Sloveniji?
Čeprav je ukrep trenutno vezan na francoski trg, ni izključeno, da bo Evropska unija kmalu priporočila ali celo zahtevala širši vpoklic, tudi morda na slovenskem trgu rabljenih vozil.