Šokantna obdavčitev izpustov je poskus prisilne elektrifikacije voznega parka, obdavčitev teže pa bo najbolj prizadela ravno električne ...
Kupci novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem bodo od marca 2025 v Franciji plačevali občutno višje davke, ki bodo progresivno naraščali glede na izpuste ogljikovega dioksida in težo vozila. Prav tako bodo spreminjujoče zahteve v prihodnjih letih zajele še več avtomobilov, grešitelje pa vsako leto obdavčile še dražje.
Od 1. marca 2025 bo najnižji prag za obdavčitev 113 gramov izpuščenega ogljikovega dioksida na kilometer, davek pa se bo z vsakim dodatnim gramom izpuščenega ogljikovega dioksida tudi progresivno višal. Pri 113 gramih izpustov obdavčitev znaša le 50 evrov, pri 120 gramih za 210 evrov, pri 150 gramih že 3.119 evrov, pri 180 gramih obdavčitev zanaša kar 32.935 evrov in se progresivno viša še vse do meje 194 gramov izpustov na kilometer, od katere so vsi avtomobili obdavčeni kar 70 tisoč evrov!
Vsako leto strožje in dražje
Trenutno je približno 55 odstotkov novih avtomobilov obdavčenih z emisijskim davkom, a naj bi se ta delež marca povečal na 66 odstotkov, nato na 72 odstotkov v letu 2026 in kar 77 odstotkov v letu 2027. Spodnja meja obdavčitve se bo po trenutnem zakonu namreč spustila vse do 103 grame izpustov, najvišja kazen pa povečala na kar 90.000 evrov v letu 2027. Elektrifikacija postaja neizbežna, saj 194 gramov izpustov na kilometer presežejo skoraj vsi večji ali športni avtomobili brez elektrificiranega pogonskega sklopa in tudi majhni avtomobili, kot je recimo Toyota GR Yaris.
Največja ironija? Dodaten davek na težo vozila, za vse avtomobile težje od 1.500 kilogramov, bo najbolj prizadel ravno elektrificirane modele s težkimi baterijami. Tudi ta davek bo progresiven, za vsak dodaten kilogram med 1.500 in 1.699 kilogrami bo potrebno doplačati 10 evrov, nad dvema tonama pa vsak kilogram stane dodatnih 30 evrov. Le kako bo takšna politika vplivala na že tako finančno trepetajočo francosko avtomobilsko industrijo?