Francozi za slovenske družine

Vsi Renaultovi avtomobili, ki smo jih novinarji vozili v drugi polovici lanskega leta, bodo od februarja na voljo tudi slovenskim kupcem.

30. 1. 2008

11. februarja bodo Renaultovi slovenski trgovci začeli prodajati oba nova Modusa. Klasičnega, a prenovljenega, in novo različico Grand (Vozili smo, AM 01/2008), ki ima v primerjavi s klasičnim Modusom za 93 milimetrov daljše medosje in za 160 milimetrov daljšo skupno dolžino (dodatne milimetre je dobil predvsem zaradi povečanja prtljažnika).

Novi Modus se bo tako kot Grand prodajal z dvema bencinskima motorjema (1.2 16V s 55 kilovati in 1.2 TCE s 74 kilovati) in 1, 5-litrskima turbodizloma (50 in 63 kilovatov). Za Granda bo treba doplačati okroglih tisoč evrov. Že osnovna oprema Elan ima ABS, stranski in čelni varnostni blazini, Isofix zadaj, potovalni računalnik, klimatsko napravo, drsno (pri Grandu) in deljivo zadnjo klop, električni ogledali in potovalni računalnik. Najcenejši (1.2 16V Elan) Modus bo stal 10.690 evrov.

Drugi družinski novinec v Renaultovi paleti novih je prvi Clio v kombijevski različici. Tekmec Škodi Fabii Combi in Peugeotu 207 SW ima kar 439-litrski prtljažnik. Clio Grandtour (Vozili smo, AM 01/2008) bo na trgu nastopal s petimi motorji. Za vstopni model 1.2 16V Elan bodo trgovci zahtevali 12.140 evrov, najcenejša turbodizelska različica (1.5 dCi s 50 kilovati) pa je ocenjena na 13.810 evrov.

Drugi bencinski motor je 1.2 TCE (110 ‘konjev’), preostali turbodizelski različici 1, 5-litrskega dCi-ja pa zmoreta 63 in 78 kilovatov. Osnovna oprema Grandtoura (ta bo po ocenah Renaultovih tržnikov ogrel predvsem družine, ki iščejo prostoren avtomobil za razumno ceno) vsebuje ABS, štiri varnostne blazine, Isofix, potovalni računalnik, radio s CD-predvajalnikom, električni pomik sprednjih stekel in električni zunanji ogledalci.

Na premožnejše družine od 25. januarja 2008 čaka kombijevska različica nove Lagune. Grandtour (Vozili smo, AM 18/2007) je zelo podoben kombilimuzinski Laguni, in sicer tako po jamstvu kot po videzu prednjega dela in počutju v notranjosti. Razlike so seveda v prtljažniku: za okoli deset centimetrov daljši Grandtour ima 508-litrski prtljažnik, ki je povečljiv na 1.593 litrov. Grandtour je od enako motorizirane in opremljene Lagune Berline dražji za 1.300 evrov. V ponudbi so vsi motorji, ki jih ima Berline, razen 1, 6-litrskega bencinskega, kar pomeni, da je za Laguno Grandtour 2.0 16V Expression, ki je vstopnica v svet kombijevske Lagune, treba odšteti 23.550 evrov. Druge različice so seveda dražje.

Za družine, ki potrebujejo res veliko prostora v avtomobilu in od njega zahtevajo kar največjo stopnjo prilagodljivosti, pa bo že februarja na voljo povsem novi Renault Kangoo (Vozili smo, AM 26/2007). Res je na videz podoben staremu, a to je tudi vse, kar ga z njim povezuje. Novi Kangoo je namreč zasnovan na enaki platformi kot Scenic. V primerjavi s starim ima za deset centimetrov daljše medosje, v dolžino pa je novega Kangooja več za 18 centimetrov.

Povečanje mer je bilo pravzaprav nujno, saj bo Renaultov kombi dostavnik zdaj lažje konkuriral povečanim tekmecem, ki jih ni malo. Kangoo se hvali s posebnim strešnim prtljažnikom, ki se ga da preprosto prilagajati (za doplačilo), in električno pomičnimi šipami v drsnih vratih. Na začetku bo na voljo z močnejšo, 79-kilovatno različico 1, 6-litrskega bencinskega motorja (cenejša, 64-kilovatna bo na voljo kasneje) in s tremi 1.5 dCi-ji (50, 63, in 78 kilovatov).

Najcenejši (12.050 evrov) bo do prihoda šibkejšega, 1, 6-litrskega bencinarja Kangoo s šibkejšim turbodizlom in opremo Authentique (ABS, servovolan, varnostni blazini, deljiva klop, Isofix, centralno zaklepanje z daljinskim upravljalnikom …). Za klimo, potovalni računalnik in električno pomični prednji bočni šipi bo treba plačati opremo višje (Expression, doplačilo okoli 1.550 evrov), za največ udobja pa bo poskrbela najvišja oprema Privilege.