Frankfurt 2011: Audi

7. 10. 2011
Deli

Zanimive ideje o mestnih avtomobilih, osvežena ponudba limuzin in športnik za DTM.

Kako si Audi predstavlja mestne in malo manj mestne avtomobile bolj ali manj oddaljene prihodnosti, so pokazali s konceptnima modeloma Audi Urban Concept Spyder in Audi A2 Concept. Prvi je dvosedi mestni 'športnik' s sopotnikovim sedežem nekoliko za voznikovim. Ultralahek (le 480 kilogramov) zaradi rabe polimerne plastike z ogljikovimi vlakni (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Polymer) in majhen (le 3,2 metra) lahko kljub le 20-'konjskemu' motorju spremlja tempo mestnega prometa in omogoča tudi nekaj vozniškega užitka. Doseg je približno 70 kilometrov, polnjenje baterije (litij-ionske) pa traja med 30 minutami in uro (odvisno od načina polnjenja).

Audi A2 Concept je dolg 3,80 metra in je (v nasprotju z Urbanom Conceptom Spyderjem) čisto prvi električni avtomobil. Tudi tu so čim manjši masi na ljubo uporabili nove, lahke materiale, zato se kazalec na tehtnici ustavi pri le 1.150 kilogramih. Vse komande (krmiljenje, plin in zaviranje) so elektronske, elektromotor z največjo močjo 85 kW (59 kW oziroma 80 'konjev' stalne moči) in največ­jim navorom 270 Nm omogoča pospešek 9,3 sekunde do 100 km/h in največjo hitrost 150 km/h. Dvesto kilometrov dosega omogočajo litij-ionske baterije, ki se s 400-voltnim trifaznim polnilnikom polnijo 1,5 ure, z 230-voltnim pa štiri ure.

Za tiste, ki imajo raje zmogljive, serijske modele, so na ogled premierno postavili kar štiri S: S6, S6 Avant, S7 in S8. Vse poganja v osnovi enak motor – štirilitrski TFSI, ki je zamenjal precej večje motorje. Tisti v S6 in S6 Avantu zmore 'osnovnih' 420 'konjev' in je nadomestil 5,2-litrski V10 – ob precej manjši porabi, ta zdaj normno znaša le 9,7 litra za 100 prevoženih kilometrov. S6 in S6 Avant imata serijsko športno zračno vzmetenje, seveda pa za to, da ne izgubita tal pod nogami, skrbi preizkušeni štirikolesni pogon Quattro, menjalnik je sedemstopenjski (S tronic).

Ta je skupen vsem modelom S, tudi S7, ki se tudi sicer po pogonski tehniki ne razlikuje od obeh Šestic (in tudi pri njem je mogoče doplačati za športni samozaporni zadnji diferencial). 4.0 TFSI v S8 je zmogljivejši, ima 520 'konjev' in takšen S8 do 100 kilometrov na uro pospeši v superšportnih 4,2 sekunde. Da je vsaj tako prestižna kot zmogljivosti tudi notranjost, verjetno ni treba dodati. Za bolj okoljsko usmerjene bo namesto S8 verjetno bolj sprejemljiv A8 Hybrid.

Veliko počasnejši do 100 kilometrov na uro tudi hibridni A8 ni – potrebuje le 7,7 sekunde, ob tem pa lahko do 100 kilometrov na uro vozi le na elektriko (ne daleč, le kak kilometer ali dva oziroma največ tri pri 60 kilometrih na uro) in porabi vsega 6,4 litra bencina na 100 kilometrov. Dvolitrskemu TFSI-ju seveda pomaga 54-'konjski' elektromotor, sistemska moč pa je 180 kilovatov oziroma 245 'konjev'.

Seveda so audijevci pokazali tudi sveže prenovljena A5 in S5, predvsem pa njuno dirkaško različico, s katero bodo prihodnje leto nastopali na prvenstvu DTM.

foto: VK

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel