Frankfurt 2011: BMW

12. 10. 2011
Deli

Električna i3 in i8 Concept, superhitri M5, nova Enica in varčnejši motorji.

Na konceptni strani BMW-jevega razstavnega prostora sta seveda kraljevala BMW i3 Concept in BMW i8 Concept. Prvi je mestni avtomobil, ki zaradi električnega pogona okolja ne obremenjuje s škodljivimi izpusti. Elektromotor, nameščen nad zadnjo premo, zmore športnih 170 'konjev', v notranjosti pa je velik poudarek na naravnih materialih. Stanje vozila si lastnik lahko ogleda od daleč, prek aplikacije za pametne mobilnike.
i8 Concept je športnik, s pogonom na elektriko in notranje zgorevanje.

Električni motor je nameščen spredaj (enak kot v i3), zadaj pa prisilno polnjeni trivaljnik s kar 220 'konji'. Skupna moč sistema je tako 260 kilovatov oziroma 353 'konjev' in kar 550 Nm navora. Vse skupaj je dovolj za sprint z mesta do 100 km/h v vsega 4,6 sekunde. Le na električni pogon zmore i8 prevoziti 35 kilometrov, kljub njegovi športnosti pa je tudi na obeh zadnjih sedežih dovolj prostora.

Klasično športnost bo seveda znal ponuditi novi M5. Več o njem boste lahko prebrali v 22. številki Avto magazina (konec oktobra), ko bomo z njim prevozili prve kilometre, tule pa le osnove: V8, prisilno polnjenje in 560 'konjev'. Dovolj, da ta športna limuzina in živa vsebina v njej do 100 kilometrov na uro pospeši v dobrih štirih sekundah (veliko zaslug za to ima tudi dvosklopčni menjalnik), aktivni zadnji diferencial pa skrbi za dober oprijem in živahno lego v ovinkih. Kljub raketnim zmogljivostim poraba goriva ostaja zmerna: na papirju celo vsega 9,9 litra na 100 kilometrov.

Moškemu, ki mu vera to prepoveduje, v bolnišnici obrili brado. Družina prizadeta

Druga novost med serijskimi BMW-ji je nova serija 1. Seveda se lahko pohvali z vsemi ekološkimi dosežki, ki jih pri BMW združujejo pod oznako EfficientDynamics. Moč motorjev sega od 136 do 184 'konjev', oba bencinska motorja pa sta popolnoma nova. Enka je tudi malo zrasla, zato je zdaj prostora za kolena na zadnji klopi malo več, za 30 litrov pa je večji tudi prtljažnik.

Evropski novosti sta kupe in kabrio serije 6 z dizelskimi motorji (3.0d) ter štirikolesni pogon, druge modelne vrste pa so dobile nekaj novih varčnih modelov (recimo 520d EfficientDynamics).

foto: VK