Frankfurt 2013: Audi Nanuk Quattro Concept

11. 9. 2013
Deli

Konceptni Nanuk ni samo nenavadno oblikovan avtomobil, ki lahko zaradi stalnega štirikolesnega pogona zapelje tudi po kakšnem bolj neurejenem kolovozu, pač pa tudi presneto močan in hiter primerek avtomobilske industrije. To tudi ne čudi, saj ima pod karoserijo petlitrski turbodizelski TDI V10 s kar 400 kilovati ali bolj domačimi 544 'konji'. 

Oblika je nastala v sodelovanju z italijanskim studijem Italdesign Giugiaro, zaradi višje oddaljenosti od tal in sredinskega motorja pa se Nanuk enako dobro počuti na pesku, v blatu ali na dirkaški stezi. Štirikolesni pogon Quattro je posebej prilagojen za ta koncept, za prenos moči pa je zadolžen 7-stopenjski S tronic, ki je nameščen takoj za desetimi valji. Seveda V10 TDI ni potrebo posebej predstavljati, lahko pa vseeno opozorimo, da za primerno dihanje na novo razvitega motorja poskrbita dve turbopuhali, sistem AVS pri krmiljenju ventilov, tehnologija skupnega voda pa se lahko pohvali s kar 2.500 bari tlaka.

Zato ne čudi 1.000 Nm največjega navora že pri 1.500 vrtljajih, ki 1,9-tone težkega koncepta izstreli do 100 km/h v samo 3,8 sekundah. Vas zanima še končna hitrost? Nanuk zmore kar 305 km/h, hkrati pa porabi na 100 prevoženih kilometrov v povprečju zgolj 7,8 litra. 

Tehnični podatki za koncept Nanuk še pravijo, da je dolg 4,541 metra (z medosno razdaljo 2,710 m), širok 1,990 metra in visok 1,337 metra. To z drugimi besedami pomeni, da je krajši od Audija Q5, širši od Audija Q7 in samo 85 milimetrov višji od športnega Audija R8. Ogrodje je seveda iz aluminija (ASF ali Audi Space Frame) in ogljikovih vlaken, pod elektronsko nastavljivimi blažilniki (z ročno nastavljivo višino, saj ga lahko voznik spusti za 3 centimetre ali dvigne za 4 centimetre) in 22-palčnimi kolesi pa se skrivajo keramične zavore.

Koncept ima tudi štirikolesni volan, saj se pri nižjih hitrostih zadnji kolesi obrneta v drugo smer od prednjih za največ 9 stopinj. S tem so pridobili okretnost. Pri višjih hitrostih pa premik zadnjih koles v isto smer kot prednja (za največ 2,5 stopinje) poskbi za boljšo lego v hitrih ovinkih.

Nanuk nima klasičnih vzvratnih ogledal, pač pa ima po vzoru Audijevega dirkalnika za Le Mans v A stebričku in na zadku nameščene kamere. In še poslastica: vrata se odpirajo navzgor!

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja