Po njegovem konceptu Lancia Stratos Zero so se do neke mere zgledovali domala vsi italijanski superšportniki sedemdesetih in osemdesetih let, vključno z njegovim najbolj prepoznavnim izdelkom - Lamborghinijevim Countachem.
V 86. letu starosti je umrl Marcelo Gandini, eden najprepoznavnejših oblikovalcev avtomobilov nasploh, ki je zrisal nekatere izmed najbolj ikoničnih italijanskih superšportnikov vseh časov. Bil je pravzaprav zraven že pri rojstvu ideje superšportnega avtomobila s sredinsko nameščenim motorjem.
Pri Bertoneju je kot vodja oblikovanja (to je takrat pomenilo pravzaprav, da si avtomobil oblikoval skoraj sam) leta 1965 nasledil še enega legendarnega oblikovalca, Giorgeta Giugiara, ravno takrat, ko je bilo za Lamborghini potrebno na hitro oblikovati Miuro.
Preberite tudi: Lamborghini obnovil izvirni Countach, ki je dolgo veljal za izgubljenega
Čeprav ima Miura sicer nezgrešljive Gandinijeve poteze, pa je bila oblika pravzaprav nekakšna orkestracija vplivov Giugiara in Bertonejeve zapuščine ter evolucije italijanskih športnikov iz petdesetih in šestdesetih let, kar je takrat še neizkušeni Gandini tako popolno povezal s svojim lastnim pečatom.
Je Miura res Gandinijeva?
A v javnosti že desetletja krožijo tudi namigovanja, da je Gandini Miuro Giugiaru ukradel. Predvsem zadek je namreč podoben načrtu Bizzarinijevega športnega avtomobila s povsem enako medosno razdaljo. Ta je ostal le na risbah, ki jih je pred odhodom pri Bertoneju narisal Giugiaro. Predvsem v zadnjem delu je oblika zelo podobna Miuri.
Legendarni Countach
Zato bo vedno še toliko bolj poznan po Miurinem nasledniku, Countachu, katerega poteze v Lamborghinijevih avtomobilih prepoznamo še danes in je s svojo klinasto obliko pravzaprav definiral podobo superšportnega avtomobila za naslednja desetletja. Obliko je Gandini prvotno začrtal že leto prej s konceptno Lancio Stratos HF Zero. Znano je sicer, da Gandini sodobne Lamborghinijeve priredbe Countacha, ki so jo predstavili leta 2021, ni odobraval in tudi uradno objavil, da z oblikovanjem avtomobila nima nič.
Kaj pa Diablo?
Njegovo delo z Lamborghinijem seže sicer do Diabla - natančneje do prve oblikovalske predloge, ki vodilnim pri novemu lastniku, Chryslerju, ni bila najbolj všeč. Gandinijev prototip je potem postala Cizeta-Moroder V16T, ne najbolj posrečen projekt Claudia Zampollija in glasbenega producenta, Giorgia Moroderja. Diabla pa je dokončal Tom Gale.
Gandini je na primer oblikoval edini Ferrari, ki so ga naročili pri Bertoneju - Dino 308 GT4, pa potem Alfa Romeo Montreal ter koncepta Carabo in Navajo, pa Fiat X1/9 na primer in kup Maseratijev. Sicer pa je oblikoval tudi nekaj priljubljenih, proizvodno prodajanih avtomobilov, kot je izvirni BMW serije 5 in s tem dokazal svojo prilagodljivost ter spoštovanje do povsem tujega oblikovalskega jezika. Njegovi izdelki so tudi Renault 5 Turbo, pa potem prva generacija Volkswagen Pola, Citroën BX denimo ter Autobianchi A112.
Kdo od velikih je še živ?
Veliki možje zlate dobe italijanskih športnih avtomobilskih znamk se počasi poslavljajo. V lanskem letu je umrl tudi omenjeni Giotto Bizzarini, ki je z Gandinijem sodeloval pri Lamborghiniju in Isu. Načrtoval je namreč ikonični V12, ki je bil s posodobitvami v Lamborghinijih vse do Murcielaga. Giorgetto Giugiaro danes šteje 85 let, Giampaolo Dallara, ki je oblikoval Miurino šasijo, je še dve leti starejši.
Preberite še
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del