Golf tudi z gorivnimi celicami

21. 11. 2014
Deli

Tudi Volkswagen se pridružuje poplavi novih bolj ali manj konceptnih električnih avtomobilov z gorivnimi celicami.

Golf SportWagen HyMotion so predstavili na salonu v Los Angelesu. SportWagen je seveda oznaka Varianta na ameriškem trgu, v Evropi bi se mu reklo Golf Variant HyMotion. Pri Volkswagnu so v tega konceptnega Golfa vgradili gorivne celice z močjo 100 kilovatov, ki dajejo elektriko za 85-kilovatni motor, ki je enak kot v e-Golfu. Ta Golfa na vodik do 100 kilometrov na uro pospeši v okroglih 10 sekundah.

Vodik je spravljen v štiri karbonsko-kevlarske posode, nameščene v dno avtomobila, v njih pa je dovolj vodika za slabih 500 kilometrov dosega. Napolnijo se v treh minutah. Poleg gorivnih celic ima ta Golf še litij-ionske baterije, ki skrbijo za shranjevanje regenerirane energije in za dodatno elektriko za elektromotor ob pospeševanju.

Golf je tako postal prvi avto, ki si ga je moč omisliti v praktično vseh sedaj obstoječih pogonski oblikah: kot dizel (TDI), bencinec (TSI), s pogonom na plin (TGI), kot hibrid (GTE), električni (e-Golf) in sedaj še z gorivnimi celicami.

Po Kaliforniji sicer testno že kroži flota Passatov HyMotion, ki imajo enako pogonsko tehniko kot Golf HyMotion. Pri Volkswagnu pravijo, da je Golf HyMotion demonstracija tega, da tehnična rešitev za uporabo gorivnih celic v običajnem osebnem avtu nižjega (ali višjega, v primeru Passata, ki si z Golfom deli zasnovo MQB) srednjega razreda pri njih že obstaja, uvedba v serijsko proizvodnjo pa je odvisna od hitrosti širjenja infrastrukture, saj imajo namen avto izdelovati velikoserijsko, a šele, ko bo infrastrukture dovolj.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja