Goodyear in Dunlop za tišje gume

Eden od izzivov, s katerimi se spopadajo inženirji, ki načrtujejo nove gume, je tudi hrup.

15. 6. 2014

Tistega, ki se od gume širi v okolico se da dokaj učinkovito krotiti: z neenakomerno velikimi bloki na tekalni površini, primerno izbiro zmesi in lamel ter širših zarez na tekalni površini. Težje je nadzirati hrup, ki zaradi votlosti in fleksibilnih sten nastaja v gumi - prav ta hrup pa se tudi odlično prenaša v notranjost avtomobila.

Pri Goodyearu in Dunlopu so se ga lotili na pravzaprav dokaj preprost način: na notranjo stran tekalne površine so nalepili plat pene, ki blaži vibracije in preprečuje, da bi nastajala resonanca, ki hrup še ojača. Pri Goodyearu tej tehnologiji pravijo SoundComfort, pri Dunlopu pa NoiseShield.

Poleg Goodyeara in Dunlopa so se zelo podobne rešitve domislili tudi pri Continentalu (rečejo ji ContiSilent), in jo (med drugimi) vgradili tudi v novo gumo Conti.eContact, namenjeno hibridnim avtomobilom, ki so nam jo predstavili ravno te dni in o katerih bomo več napisali v naslednji številki Avto magazina, ki izide 26. junija.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri