Goodyearov primerjalni test opozarja

Goodyearov primerjalni test je namreč pokazal, da so zimske gume za varno vožnjo s štiripogonskim športnim terenskim vozilom ključnega pomena.

Goodyearov primerjalni test opozarja (foto: Goodyear) Goodyear
16. 2. 2014

Med mnogimi lastniki štirikolesno gnanih manjših in večjih športnih terencev oziroma predstavnikov razreda SUV velja zmotno prepričanje, da zaradi štirikolesnega pogona ne potrebujejo zimskih gum.  Da bi jih prepričali in predvsem opozorili, je Goodyear v Veliki Britaniji opravil test, katerega rezultati so pokazali, kakšna kombinacija pogona (sprednji ali štirikolesni) ter gum (letnih ali zimskih) zagotavlja najboljši oprijem na snegu. Primerjalni test so s Fordovima Kugama z dvolitrskim dizelskim motorjem in ročnim menjalnikom (prednji pogon in na vsa štiri kolesa) izvedli na pokritem smučišču Tamworth Snowdome v Veliki Britaniji. Test je bil sestavljen iz treh posameznih sklopov in je zajemal preizkus vožnje po 136 metrov dolgem zasneženem klancu.

Test 1: Vozilo s prednjim pogonom in letnimi gumami

Prvi sklop je zajemal preizkus vožnje na zasneženi podlagi z avtomobilom s prednjim pogonom in z nameščenimi letnimi gumami. Preizkus je pokazal, da se z omenjeno kombinacijo ne bi pripeljali ravno daleč, saj se je ob vzponu v klanec avtomobil premaknil le za 7 metrov, nato pa je obtičal na mestu. Rezultati preizkusa seveda niso presenetljivi, saj letne gume v zimskih razmerah zaradi mraza izgubijo svojo prožnost, posledica slednjega pa je slabši oprijem vozišča. Medtem ko so zimske gume narejene iz mehkejših materialov, jih odlikuje tudi poseben dezen, kar zagotavlja odličen oprijem v ostrih zimskih pogojih.

Test 2: Vozilo s prednjim pogonom in z nameščenimi zimskimi gumami ali vozilo na štirikolesni pogon in letnimi gumami?

V drugem sklopu sta se pri vožnji v klanec na zasneženi podlagi istočasno pomerili obe Ford Kugi, le da so Kugo s prednjim pogonom opremili z Goodyearovimi zimskimi gumami UltraGrip 8 Performance, štirikolesno gnano pa z letnimi.

Rezultati drugega sklopa testiranja bodo za marsikoga presenetljivi, saj so s Kugo s prednjim pogonom in z zimskimi gumami Goodyear UltraGrip 8 Performance prevozil kar 110 metrov v klanec in se tako ustavil le malo pod vrhom klanca. Verjetno za marsikoga predstavlja presenečenje vzpon štirikolesno gnane Kuge, ki je z letnimi gumami, obstala po zelo kratki vožnji - po prevoženih 13 metrih, za nameček pa nato še zdrsnilo po klancu navzdol za 9 metrov. Končna prevožena razdalja vozila s štirikolesnim pogonom in letnimi gumami je bila tako zelo podobna rezultatu vožnje Ford Kuge s prednjim pogonom in nameščenimi letnimi gumami.

Test 3: Vozilo s štirikolesnim pogonom in zimskimi gumami

V zadnjem sklopu testiranja je sledil še preizkus štirikolesno gnane Kuge z nameščenimi zimskimi gumami UltraGrip 8 Performance. Vozilo se je brez težav vzpelo po 136 metrov strmem klancu smučarske proge vse do vrha.

Rezultati testiranja so tako dokazali, da tudi štirikolesno gnana športna terenska vozila za dober oprijem v zimskih razmerah potrebujejo zimske gume, saj zagotavljajo optimalno oprijemanje, boljše zaviralne sposobnosti in posledično tudi bolj varno vožnjo. Praktično izvedbo si lahko ogledate v priloženem videu, sicer v angleškem jeziku.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri