Gorenjska avtocesta kmalu bolj varna, narejen prvi korak pomembne naložbe

S četrtkovim sklepom vlade se začenja priprava državnega prostorskega načrta za avtocestni priključek Kranj sever. Gre za nadaljevanje postopka izdelave dokumentacije, potem ko je ministrstvo za infrastrukturo maja 2020 izdalo soglasje k projektu, so sporočili iz Mestne občine Kranj.

Gorenjska avtocesta kmalu bolj varna, narejen prvi korak pomembne naložbe (foto: STA) STA
26. 11. 2022

"V Mestni občini Kranj pozdravljamo odločitev vlade, saj to pomeni, da dobro napredujemo v postopku priprave dokumentacije za izgradnjo avtocestnega priključka," je zadovoljen župan Matjaž Rakovec. Kot je izpostavil, gre za velik korak za prometno razbremenitev Kranja. "Sedaj ni več koraka nazaj, je samo še kdaj. In prizadeval si bom, da je to res čim prej," je dodal.

Spomnil je, da je občini po več desetletjih prizadevanj uspelo z argumenti prepričati državo in Dars, da Kranj kot tretja največja občina v državi nujno potrebuje ta priključek in da bo relativno nizka naložba pomembna razbremenila nevarni priključek Kranj vzhod ter ublažila prometne zastoje ob konicah.

Če bodo vse aktivnosti prostorskega načrtovanja v nadaljevanju potekale po načrtih, bi bil državni prostorski načrt za nov avtocestni priključek lahko sprejet v letu 2025. Temu nato sledijo podrobnejše projektiranje, pridobivanje dokumentacije, odkupi zemljišč, pridobitev gradbenega dovoljenja in gradnja.

Preberite še: Ugibanj je konec, znana dokončna usoda avtocestne policije

Pobudo za izvedbo projekta je Mestna občina Kranj intenzivno naslavljala na državo od leta 2019, od jeseni 2021 tudi skupaj s še šestimi okoliškimi gorenjskimi občinami, in sicer Škofjo Loko, Šenčurjem, Naklim, Cerkljami na Gorenjskem, Preddvorom in Jezerskim.

Študije kažejo, da se bo z izgradnjo priključka Kranj sever za 30 odstotkov razbremenil promet od priključka Kranj vzhod proti Kranju, ki je eden prometno najbolj obremenjenih odsekov v državi, pomembno pa se bo razbremenil tudi promet na glavnih vpadnicah v Kranju.

Glede na obstoječe stanje bi gradnja dodatnega priključka prinesla ekonomske in prometnovarnostne koristi, četudi bi zgradili le priključek Kranj sever. Večje koristi pa pričakujejo v kombinaciji z drugimi načrtovanimi ukrepi, ki so prav tako v pristojnosti države. Gre za rekonstrukcijo ceste od krožišča Primskovo do Supernove in od krožišča Primskovo do krožišča v Šenčurju v štiripasovnico, gradnjo novega odseka državne ceste na relaciji Britof-Hotemaže ter gradnjo kranjske severne obvoznice.