Gorivne celice zmagovite na ekološkem E-Rallyju Monte Carlo

Na E-Rallyju Monte Carlo se je na prvo mesto uvrstila Toyota Mirai s pogonom na gorivne celice, ki se je na pot odpravila iz pariškega Fontainbleauja in po več kot tisoč prevoženih kilometrih prispela v Monako.

Gorivne celice zmagovite na ekološkem E-Rallyju Monte Carlo (foto: Toyota) Toyota
25. 10. 2016

Zmagovito Toyoto Mirai je priskrbel francoski zastopnik Toyota France, vozila pa sta jo Artur Prusak in njegov sovoznik Thierry Benchetrit, ki sta sicer stara znanca ekoloških rallyjev. Že leta 2013 sta zmagala na rallyju Monte-Carlo New Engines Rally, v letih 2015 in 2016 pa sta osvojila svetovno prvenstvo FIA Alternative Energies Cup.

S tem, ko je v neidealnih okoliščinah brez težav premagala razdaljo več kot tisoč kilometrov, je Toyota Mirai predvsem dokazala verodostojnost njenega pogona. Med potjo se je namreč izkazalo, da lahko z enim polnjenjem prevozi tudi več kot 500 kilometrov. Za oskrbo z vodikom je sicer poskrbelo podjetje Air Liquide, ki je tekmovalce spremljalo z mobilno polnilno postajo.

Prusak in Benchetrit nista bila edina tekmovalca z avtomobilom na vodikove gorivne celice, saj sta na rallyju nastopile še dve Toyoti Mirai, ki sta tudi prispeli na cilj v Monte Carlu. Na šesto mesto se je uvrstil Mirai s štartno številko 1, ki ga je priskrbelo podjetje Air Liquide, vozil pa ga je monaški župan Georges Marsan s sovoznikom Jacguesom Pastorjem, na enajstem mestu pa je rally končala posadka francoskih novinarjev, ki bi jima gotovo šlo bolje, če se na prvi etapi ne bi zmotila pri navigaciji.