Natočili so gorivo, a že po nekaj metrih obstali. Namesto bencina so namreč v rezervoar natočili ...

13. 5. 2025 | Gregor Žvab
Natočili so gorivo, a že po nekaj metrih obstali. Namesto bencina so namreč v rezervoar natočili ... (foto: Profimedia)
Profimedia

Na koncu je bilo zaradi incidenta okvarjenih več kot 100 avtomobilov, ki so utrpeli hude poškodbe motorja.

V španskem mestu Alaquàs pri Valencii se je aprila zgodila zgodba, ki bi jo težko označili drugače kot avtomobilsko nočno moro. Vozniki, ki so se ustavili na lokalni bencinski črpalki Ballenoil, so le nekaj minut po točenju goriva ugotovili, da z njihovimi avtomobili nekaj resno ni v redu. Motorji so se ugašali, avtomobili obstali. Kmalu je postalo jasno: gorivo je bilo kontaminirano z vodo.

Več kot 100 poškodovanih vozil – zaradi vode v rezervoarju

Po poročanju španskih medijev je več kot 100 voznikov poročalo o okvarah po točenju goriva na omenjeni črpalki. Vzrok? Voda v rezervoarjih za 95-oktanski bencin, ki se je iz zunanjega vira domnevno prelila v podzemne zalogovnike. Ko pride voda v sistem za dovod goriva, lahko povsem uniči motor vozila.

Nekateri lastniki avtomobilov zdaj poročajo o stroških popravila v višini do 600 evrov – strošek, ki ga niso pričakovali in ga ni kriv njih samih.

Zakaj pride do takšnih napak?

Fizika je jasna: voda je gostejša od bencina in se nabira na dnu zalogovnika. Ko črpalka deluje pod večjo obremenitvijo, lahko začne dovajati tudi plasti vode, ki se pomešajo z gorivom. Takšne težave naj bi bile pri večjih ponudnikih goriv redkost, saj imajo vgrajene senzorje za zaznavanje vode, ki ob preseženih vrednostih samodejno izklopijo črpalko.

V Alaquàsu se to očitno ni zgodilo – ali pa senzorji sploh niso delovali.

Ballenoil: "Plačali bomo škodo." Ali bo to dovolj?

Podjetje Ballenoil, znano kot ponudnik cenovno ugodnih goriv, je priznalo, da je šlo za tehnično napako, in obljubilo, da bo v celoti povrnilo stroške popravil vsem prizadetim strankam. Ob tem so zapisali:

"Ko smo zaznali napako, smo takoj ustavili prodajo in začeli s sanacijo. Sprejeli smo vse potrebne ukrepe in sodelujemo z oblastmi."

Kljub opravičilu in prevzemu odgovornosti so se številni uporabniki odločili za kolektivno tožbo, saj menijo, da gre za resno malomarnost ali napako v nadzornem sistemu.

Prinaša nizka cena več tveganja?

V Španiji – podobno kot v preostali Evropi – nizkocenovne črpalke veljajo za varno in cenovno ugodno alternativo. Toda incident v Alaquàsu razkriva temno plat takšnih ponudb. Da so cene lahko nižje, se pogosto varčuje pri sistemih za nadzor kakovosti, pri opremi in pri kadrih. In kadar se to zgodi, stroške na koncu nosi uporabnik – z okvaro motorja ali celo z izgubo vozila.

Kaj se lahko iz tega naučimo?

Da se podobni incidenti ne bi več ponavljali, bi morali ponudniki in regulatorji uvesti več ključnih ukrepov:

  • Povečati pogostost in preglednost nadzora kakovosti goriva
  • Obvezno namestiti sisteme za zaznavanje vode z neodvisnim nadzorom
  • Izobraževati potrošnike o njihovih pravicah in postopkih uveljavljanja zahtevkov

Zaupanje v gorivo ni samoumevno

Ko voznik pripelje na črpalko, ne razmišlja o kakovosti goriva – pričakuje, da bo točil varen in preverjen produkt. Ko to osnovno zaupanje poči, se ne uniči le motor – uniči se zaupanje v sistem, ki naj bi bil reguliran in nadzorovan.

https://avto-magazin.metropolitan.si/novice/avtoserviserji-sda-avk-zavarovalnica-prijava-2025/