Kljub šaljivemu naslovu pa je dejstvo, da so tovrstni avtomobili za patruljiranje po ozkih ulicah zagotovo precej bolj primerni, kot kakšna "konkretnejša" alternativa.
Policijska vozila so bila skozi zgodovino vse prej kot standardna. Od visoko zmogljivih prestreznikov do okretnih mestnih malčkov – vse je odvisno od potreb službe. Grška policija je zdaj svojo floto razširila z desetimi popolnoma električnimi vozili Fiat 500e, ki so idealna izbira za ozke in prometne ulice središča Aten.
Fiat 500e v policijski uniformi
Vsak izmed električnih mestnih avtomobilov je oblečen v klasične barve grške policije, z modro-belo grafiko in svetlobnimi signalnimi napravami na strehi. Gre za osnovno različico modela 500e, ne za bogatejšo La Prima opremo, kar je razvidno iz osnovnih pokrovov koles in sprednje svetlobne grafike.
Zanimiva izbira je tudi karoserijska različica 500e 3+1, ki ima dodatna vrata na sovoznikovi strani. Sprva namenjena lažjemu dostopu za družine, bo tukaj najverjetneje olajšala vstop in izstop policistom ali pridržanim osebam – če seveda prostor to dopušča.
Tehnično skromen, a dovolj za mestno patruljo
Fiat 500e ni dirkalnik, a za mestno uporabo zadostuje. Elektromotor s 117 konjskimi močmi (87 kW) in 220 Nm navora omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 9 sekundah. Baterija s kapaciteto 42 kWh omogoča doseg do 321 km po WLTP ciklu, v urbanem okolju pa lahko ta številka naraste na 460 km. V praksi pa je realni doseg bližje 260 km, kar je več kot dovolj za dnevne naloge v prestolnici.
Ni najmanjše policijsko vozilo v Grčiji
Čeprav je 500e eden najmanjših policijskih avtomobilov, ni najmanjši – to čast še vedno pripada Citroënu Ami, električnemu kvadriciklu, ki patruljira po otoku Chalki kot del trajnostnega projekta.
Grška policija poleg novih električnih 500e uporablja tudi bolj klasična vozila, kot so Seat Leon, Hyundai i30, Nissan Qashqai, Kia Sportage in Peugeot 308, pa tudi terenska Nissan Navara in Škoda Octavia. Za bolj dinamične naloge pa imajo na voljo Hyundai i30 N in Cupra Leon VZ, namenjena pregonom in zajezitvi nezakonitih dirk po avtocestah.
Fiat 500e v negotovem položaju
Čeprav naj bi bil 500e električni zastavonoša znamke Fiat, v prodajnem smislu ni dosegel pričakovanj. Zaradi šibke prodaje se je Fiat odločil, da bo ponovno uvedel blagi hibrid 500 Ibrida, ki prihaja na trg še letos. Poleg tega je potrjeno, da bo nova generacija modela 500 prišla leta 2032, proizvodnja pa bo potekala v italijanski tovarni Mirafiori.
Grška odločitev za električne patruljne avtomobile je kljub vsemu korak v smeri bolj trajnostne policijske flote – in Fiat 500e se morda bolje kot na trgu znajde prav tam, kjer tiho delovanje, majhnost in okretnost štejejo več kot pospešek.