Pralni praški in avtomobili. Ta proizvajalec bo očitno pod isto streho združil oboje

14. 10. 2024 | metropolitan.si
Deli
Pralni praški in avtomobili. Ta proizvajalec bo očitno pod isto streho združil oboje (foto: Profimedia)
Profimedia

Nemško podjetje, ki ga tudi Slovenci dobro poznamo kot proizvajalca čistil in kozmetike, bo začelo proizvajati posebne tihe pnevmatike za električne avtomobile.

Električni avtomobili ne proizvajajo hrupa motorja, zato pa toliko bolj slišimo njihova kolesa ob stiku s površino. Proizvajalci avtomobilov želijo voznikom električnih vozil ponuditi izkušnjo neslišne vožnje, a je izdelava tako imenovanih tihih pnevmatik izjemno kompleksna in je proizvodnjo pnevmatike podražila za približno 25 odstotkov. Dokler ni pred nedavnim nepričakovan igralec na trgu predstavil povsem nov proizvodni proces.

Marca letos je Henkel, ki ga poznamo predvsem kot proizvajalca pralnega detergenta Persil in drugih čistil ter kozmetičnih sredstev, predstavil nov postopek za proizvodnjo tihe pnevmatike skupaj s 4JET, podjetjem za laserske sisteme, na sejmu TireTech v Hannovru. Samo šest mesecev kasneje je razvoj že končan. Konec tega meseca bosta podjetji prvič predstavili celotno rešitev na sejmu RubberTech24 v Šanghaju.

In v čem je inovativnost Henklovega postopka? Tihe pnevmatike dušijo kotalni hrup z uporabo akustične poliuretanske pene na notranji strani pnevmatike, vendar je klasični proizvodni proces za to zapleten. Proizvajalci morajo v svojih tovarnah uvesti dodatno logistično linijo za peno, poleg tega pa različne vrste pnevmatik zahtevajo različne kose pene. Izdelava je draga in zamudna, na koncu pa ostane tudi veliko odpadnega materiala.

Henklov novi postopek pa na drugi strani ne temelji na že pripravljenem kosu pene, temveč uporablja tekočo akustično peno. To zahteva bistveno manj prostora med shranjevanjem in odpravi številne, včasih ročne, vmesne korake, ker se na koncu proizvodne linije za pnevmatike material preprosto vloži v pnevmatiko in se tam šele oblikuje. Pena v gumi se nato aktivira s patentiranim laserskim postopkom.

V prihodnosti bo tako pregovorno neslišna električna vožnja lahko zares neslišna, brez motečega hrumenja gum po asfaltu. Kdaj bo nov postopek uveden v proizvodnjo do te mere, da bodo tihe pnevmatike postale standard, pa še ni znano.

Francoska prestolnica bo prizorišče kitajsko evropske avtomobilske bitke

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem