Priključno hibridni Golf, ki se spogleduje s superšportniki

Volkswagen je na letošnje srečanje GTI ob Vrbskem jezeru na Koroškem pripeljal dva Golfa in eden od njiju, študija Golf GTE Sport, zares močno odstopa od tega , kar si predstavljamo kot tipični nemški avtomobil spodnjega srednjega razreda.

Priključno hibridni Golf, ki se spogleduje s superšportniki (foto: Volkswagen) Volkswagen
15. 5. 2015

Golfu GTE Sport so namenili karoserijo, ki je pretežno izdelana iz ogljikovih vlaken, zato tehta veliko manj, kot pa bi pločevinasta. Oblikovno izstopa stebriček C z dvoslojno zasnovo, ki so jo leta 2007 uvedli z Golfom GTI W12-650 in jo stalno izpopolnjevali, z njo pa napovedujejo tudi smernice v oblikovanju prihodnjih Golfov GT, saj omogoča precejšnjo razširitev zadnjega dela ob nespremenjeni kabini. Takšna zasnova stebrička C ima poleg oblikovne tudi uporabno vrednost, saj zračni tok med obema plastema služi povečevanju potiska avtomobila k tlom in hlajenju zadnjih zavor.

Vrata, ki se odpirajo navzgor, omogočijo vstop v kabino z ločenima nišama za voznika in sovoznika i n zelo ergonomičnim športno-futurističnim delovnim prostorom z instrumenti, ki so jih zasnovali prav za Golf GTE Sport, obsegajo pa tudi voltmeter, merilnik moči električnega toka, intenzivnosti električnega pogona in podobno.

Priključno hibridni pogon s skupno močjo 295 kilovatov oziroma 400 "konjev" in navorom 670 njutonmetrov tvorijo bencinski štirivaljnik 1,6 TSI iz Pola R WRC in dva elektromotorja na prednji in zadnji premi. Prednji je integriran v ohišje 6-stopenjskega menjalnika DSG, oba pa se napajata iz litij-ionske baterije, ki se polni iz omrežja ali z rekuperacijo zavorne energije. Poraba goriva po ciklusu NEDC znaša 2 litra na sto kilometrov. Načini pogona so štirje in se prilagajajo trenutni m situacijam. V načinu "E-Mode" avtomobil vozi povsem električno do razdalje 50 kilometrov. Ko elektrika v bateriji pade pod določeno raven se vključi še bencinski motor in avtomobil v "Hybrid Mode" postane vzporedni hibridni avtomobil. V načinu "All Wheel Drive" se moč pogona prenaša na vsa štiri kolesa, a tedaj, ko zmanjka elektrike, prednji elektromotor prevzame vlogo generatorja elektrike. Zares športni značaj zagotovi način "GTE-Mode", ko vseh 400 "konjev" poskrbi za silovite pospeške v 4,3 sekunde do 100 kilometrov in največjo hitrost 280 kilometrov na uro, s katerimi Golf GTE Sport na nek način tvori most med cestnimi in dirkalnimi avtomobili.