Ob tem so pojasnili tudi, kako bodo speljani obvozi.
Celovita obnova hitre ceste H4 med razcepom Nanos in Vipavo, ki se je začela novembra lani, prehaja v novo fazo, v kateri bo cesta v smeri proti Novi Gorici popolnoma zaprta. Zapora bo vzpostavljena 17. avgusta in bo trajala sto dni, so na medijskem brifingu pojasnili na Darsu. V tem času bo promet preusmerjen na vzporedno regionalno cesto, popolna zapora v nasprotni smeri pa je predvidena julija 2026.
Obnovitvena dela vključujejo namestitev dodatnih protivetrnih ograj, preplastitev cestišča ter konstrukcijska popravila viadukta Rebrnice, ki leži na geološko zahtevnem območju. Kot je povedal predsednik uprave Darsa Andrej Ribič, bo zato odsek ceste od Razdrtega proti Vipavi zaprt približno sto dni. Promet iz smeri Vipave proti Razdrtemu pa bo v tem času potekal nemoteno po drugi polovici hitre ceste.
Zaradi zaprtja se bo spremenila tudi prometna ureditev. Vozila v lokalnem prometu bodo s primorske avtoceste na priključku Razdrto preusmerjali na regionalno cesto proti Novi Gorici oziroma meji z Italijo. Tranzitni promet pa bodo z ustrezno signalizacijo preusmerjali proti mednarodnemu mejnemu prehodu Fernetiče, je pojasnil Zvonko Zavasnik iz Darsa.
Med Razdrtim in Vipavo dnevno pelje približno 2200 tovornih vozil, od teh jih je 78 odstotkov v tranzitu, zato bo preusmeritev bistvena. Preostalih 500 tovornih vozil dnevno pričakujejo na regionalni cesti, a Zavasnik opozarja, da bo v nekaterih dneh njihovo število zagotovo višje.
Za boljše obvladovanje razmer so Dars, občina in direkcija za infrastrukturo uvedli več ukrepov: semafor na priključku Razdrto, semaforji za pešce v naseljih Podnanos in Razdrto, nova avtobusna postaja v Lozicah ter dodatne intervencijske poti.
Na Darsu pričakujejo pomoč policije, saj predvidevajo težave z nediscipliniranimi vozniki tovornih vozil.
Ko bo promet na vipavski hitri cesti ponovno vzpostavljen dvosmerno, bodo med januarjem in koncem julija 2026 dela potekala izmenično pod popolno zaporo, promet bo takrat urejen dvosmerno po enem pasu. Od julija do novembra 2026 pa bo sledila še popolna zapora v smeri iz Vipave proti Razdrtemu.
Celotni projekt je razdeljen na dva sklopa. Prvi je vreden dobrih 30 milijonov evrov brez DDV, drugi 32,5 milijona evrov. Dela izvaja konzorcij podjetij Kolektor CPG in Petrič s podizvajalci.