Pri Porscheju ni naključij. Vsi tisti zamaskirani prototipi in skoraj serijski modeli, ki jih naši vohunski fotografi ujamejo na sloviti progi Nordschleife še 'med zaključnimi testiranji', so v resnici že razviti, vodstvo jih je potrdilo, jasno je (seveda le posvečenim pri Porscheju), kje in kdaj bo stekla proizvodnja in kakšni so prodajni načrti.
Načrtovano kapljanje informacij
Seveda se tudi Porscheju zgodi, da kak model v javnost uide nenačrtovano, a večinoma gre le za igro, ki jo igrajo po jasnih pravilih. Seveda, nadzorovano 'uhajanje' informacij pomeni ne le več objav v medijih, temveč tudi vpliv na to, kaj te objave povedo. In takšne stvari je treba načrtovati ne le mesece, ampak kar leta vnaprej. Zato pri Porscheju po navadi ni težko razvozlati, kaj se skriva pod kamuflažo – se pa lahko nekaterim medijem takšno ugibanje kdaj tudi ponesreči. Zadnji primer je bilo 'razkritje' prihajajočega 911 GT2 RS, za katerega je nekaj medijev trdilo, da gre za GT3 RS naslednje generacije, pa čeprav je kaj takega tudi hipotetično nemogoče.
In tudi zato je napovedovanje prihodnjih modelov pri Porscheju mešanica logike in drgnjenja kristalne krogle. Pri manjših, cenejših modelih so stvari precej jasne: nova generacija 718 (torej Boxster in Cayman) bo seveda dobila bolj ekskluzivne in bolj športne različice. Novi Spyder ter GT4 bosta tako na voljo prav kmalu, morda že celo poleti 2017. Če bi ti različici dobili nov ročni menjalnik iz modela 911 R, bi bila to odlična poteza Porschejevih mož, seveda pa ostaja tudi možnost, da bosta oba na voljo le z dvosklopčnim menjalnikom PDK. 3,8-litrski motor ostaja, saj je pri njem še več kot dovolj prostora za izboljšave, tako pri zmogljivostih kot pri okoljski ustreznosti.
Neznanka: 911 GT3 RS. Biturbo bokser?
Ko beseda steče o 911 GT3 in GT3 RS, lahko pričakujemo, da bodo pri Porscheju ohranili dosedanji triletni cikel med generacijami. Letošnji 911 R je dober pokazatelj, kakšen bi lahko bil prihajajoči (še v leti 2017) GT3, seveda pa je vprašanje, kako zmogljiv bo, povezano z zmogljivostmi novega GT3 RS – razmerje med njunimi zmogljivostmi in ceno mora namreč ostati takšno, da bodo imeli kupci jasno izbiro. In prav 911 GT3 RS je še velika neznanka. Bo ohranil atmosferski motor, ki je s svojimi štirimi litri prostornine in 500 konji že zelo daleč na lestvici razvoja, ali bo RS dobil (lahko tudi ob manjši prostornini) biturbo bokser? Ali pa morda celo hibridni pogon, po vzoru superšportnega 918? A ta možnost je (vsaj še pri tej generaciji) precej malo verjetna, veliko bolj je verjetna možnost, da se atmosferski motor poslavlja. Večina dirkalnikov (in 911 GT3 RS je vendarle le cestna različica dirkalnika GT3 Cup) ima namreč turbo motorje ...
In menjalniki? Jasno je že, fa bo 'navadni' GT3 na voljo tudi z ročnim menjalnikom, medtem ko bo v RS na voljo le PDK. Ker, ponovno: koliko GT dirkalnikov z ročnim menjalnikom pa lahko trenutno najdemo na dirkališčih?
Seveda ne smemo pozabiti na neizbežen prihod novega 911 GT2 (najverjetneje novembra na salon v Los Angelesu), ki bo upošteval preizkušen recept 'avta za prave moške': divje močan turbomotor in pogon zadaj.
Superšportnik s ceno pod 200 tisočaki: bo to 960 ali 916?
A največ megle in skrivnosti se je nabralo okoli trenutno še zelo pravljičnega 'mini 918': kaj menite o (super)športniku s ceno pod 200 tisočaki, zmogljivim hibridnim pogonom in dvema sedežema? Vse glasnejše so govorice (in enako menimo tudi mi), da se bo 'zgodil' že na ženevskem avtosalonu konec zime. Doslej v javnost sicer ni ušla še niti ena fotografija prototipa, a dejstvo, da novega GT3 ne bodo predstavili v Ženevi, temveč dva do tri mesece pozneje (s proizvodnjo, ki se bo začela junija), ter da je GT2 obsojen na predstavitev konec 2017 in dobavo v 2018, zelo verjetno govori, da si je Porsche ženevski salon prihranil za pomembno novost: avto, ki naj bi konkuriral McLarnom in podobnim (super)športnikom. Govorice omenjajo že celo ime: 960. Vsaj zadnje bi bilo precej nenavadno, saj bi povsem prekinilo tradicijo poimenovanja pri Porscheju. Morda pa mu bo vendarle ime 916?
besedilo: Branko Božič · foto: Automedia
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji