Škoda gre že v milijone evrov, nekateri pa se so na to odzvali zelo domiselno.
V zadnjem letu so postaje za hitro polnjenje električnih vozil po vsej Evropi postale nova tarča tatov. Samo v Nemčiji je družba EnBW, eden največjih ponudnikov storitev polnjenja, zabeležila več sto primerov kraj kablov na svojih postajah – škoda pa že presega več milijonov evrov, poroča revija HAK.
Podoben trend opaža tudi Ionity, ki upravlja evropsko mrežo hitrih polnilnic. Medtem ko so pred nekaj leti zabeležili le posamične primere, se je letos število kraj povzpelo že na več kot sto.
Zakaj kabli postajajo tako zanimivi, ni povsem jasno. Po eni strani je mogoče, da storilce privablja baker, ki ga vsebujejo kabli – od štiri do deset kilogramov na kos. Toda glede na ceno približno osem evrov za kilogram bi bil tak plen finančno komaj vreden tveganja. Zato se med preiskovalci vse pogosteje omenja možnost namernih sabotaž ali preprostega vandalizma.
Pri Ionityju so se na problem odzvali inovativno. Njihovi novi kabli vsebujejo posebne vložke z barvno tekočino, ki ob prerezu izbrizgne črnilo in označi tako kabel kot tudi osebo, ki ga je poškodovala. Takšne kable je pozneje nemogoče prodati naprej, saj so vidno poškodovani in obarvani.
EnBW pa se proti tatovom bori z drugačnimi ukrepi – boljšo osvetlitvijo, videonadzorom in kabli, odpornejšimi na rezanje. Poleg tega uvajajo sisteme za zaznavanje posegov v realnem času, ki ob sumu na krajo nemudoma sprožijo alarm.
Rastoče število incidentov kaže, da bo morala tudi infrastruktura za električno mobilnost v prihodnje postati tehnološko bolj varovana, saj postaja del vsakdana – in s tem, žal, tudi del kriminalne statistike.