Honda Clarity Fuell Cell z manjšim a močnejšim pogonskim sklopom

29. 10. 2015
Deli

Honda je avtomobilski salon v Tokiu izkoristila za predstavitev nove generacije avtomobila na gorivne celice Clarity Fuell Cell Vehicle, ki naj bi se z dosegom postavljal povsem ob bok avtomobilom z motorji na notranje izgorevanje.

Kot pravijo pri Hodni, so z avtomobilom Clarity Fuell Cell razvili prvi avtomobil na gorivne celice, pri katerem celice in pogonski sklop zasedajo le toliko prostora, kot bi ga motor V6 in menjalnik v avtomobilu z motorjem na notranje izgorevanje. Hondini inženirji so se pri zasnovi držali načela "več za človeka in manj za stroj", zato so kar se da zmanjšali prostor, namenjen pogonu. V notranjosti je zato petim potnikom namenjenega prav toliko prostora, kot bi ga imeli na voljo potniki v konvencionalni limuzini enakega velikostnega razreda.

Ker je posamezna gorivna celica za milimeter tanjša od celic v originalni Hondi FCX Clarity, se je za dobrih 33 odstotkov zmanjšala tudi velikost samega sklopa celic. Zaradi izboljšanih membran se je njihova izhodna moč povečala do 130 kW, gostota električnega toka pa za 60 odstotkov na 3,1 kW/l. Elektrika se shranjuje v litij-ionski bateriji, iz katere se napaja 130-kilovatni elektromotor brez menjalnika. Vodik je v posodi, ki se napolni v treh minutah, shranjen pod tlakom 70 MPa, omogoča pa doseg več kot 700 kilometrov. Voznik lahko sicer izbira med dvema načinoma vožnje: "Normal" za uravnoteženo kombinacijo gospodarnosti in dinamične vožnje, ter "Sport", ki seveda poudarja športno dinamiko.

Honda Clarity Fuell Cell bo na Japonskem na voljo v začetku prihodnjega leta, v Evropo pa pride malo pozneje, a prav tako še prihodnje leto.

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec