Sodelovanje je bilo najavljeno že pred časom, zadnje informacije pa govorijo še o nečem več.
Honda in Nissan sta po poročanju japonskega Nikkeija začela priprave na pogajanja o morebitni združitvi, ki bi lahko v prihodnje zajela tudi Mitsubishi. Včerajšnje poročilo namreč nakazuje oblikovanje močnega konkurenta Toyoti, kar bi učinkovito preoblikovalo japonsko avtomobilsko industrijo v dva velika tabora.
Takšno partnerstvo bi Hondi in Nissanu omogočilo več virov za globalno tekmo z večjimi igralci, kot so Tesla in kitajski avtomobilski velikani. Združitev sledi njuni letošnji odločitvi o sodelovanju na področju baterij za električna vozila in programske opreme.
Izvršni direktor Honde Toshihiro Mibe je že takrat namignil na možnost kapitalske povezave z Nissanom. Čeprav oba proizvajalca nista neposredno potrdila zadnjih poročil, sta v izjavah ponovila svojo zavezanost k prihodnjemu sodelovanju.
"O vseh novostih bomo pravočasno obvestili naše deležnike," so v izjavi dejali pri Hondi.
Po navedbah Nikkeija naj bi podjetji podpisali memorandum o soglasju za razpravo o deljenem lastništvu v novi holding družbi, pod katero bi združeno podjetje delovalo. Takšna struktura bi jim omogočila boljše konkurenčne pogoje na področju električnih vozil, kjer so Tesla in kitajski proizvajalci postali ključni igralci.
Nissan pod pritiskom
Nissan, ki se sooča s stagnacijo prihodkov in nižjimi dobički, je okrepil prizadevanja za prestrukturiranje. Zaradi visokega dolga in pritiska delničarjev je v kreditnih krogih celo prišlo do špekulacij o njegovi bonitetni oceni. Podjetje je delno razvezalo 25-letno strateško partnerstvo s francoskim Renaultom, kar je dodatno sprožilo ugibanja o njegovi prihodnosti.
Prejšnji mesec je Financial Times poročal, da Nissan išče ključnega vlagatelja za nadomestitev dela Renaultovega deleža in da ne izključuje možnosti, da bi Honda kupila nekatere njegove delnice.
Honda krepi elektrifikacijo
Medtem ko Honda povečuje zmogljivosti za proizvodnjo električnih vozil, še vedno stavi na hibride z bencinsko-električnim pogonom, kar ji omogoča prehodno obdobje v smeri popolne elektrifikacije, so zapisali pri Automotive News Europe.
Združitev treh podjetij — Honde, Nissana in Mitsubishija — bi lahko ustvarila pomemben globalni avtomobilski konglomerat, a kljub temu so vsi trije skupaj v prvi polovici letošnjega leta prodali le 4 milijone vozil, kar je precej manj od Toyotinih 5,2 milijona.
Če se bodo pogajanja uspešno zaključila, bi lahko ta združitev preoblikovala avtomobilsko industrijo in prinesla novo konkurenco na področju električnih vozil, kjer je boj za prevlado vedno bolj intenziven.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"