Ena izmed najbolj vročih avtomobilskih zgodb zadnjih tednov je očitno doživel konec še preden se je zares začela.
Japonska proizvajalca avtomobilov Nissan in Honda sta v zadnjih mesecih intenzivno razpravljala o možnosti združitve pod skupno holding družbo do avgusta 2026. A kot poroča japonski poslovni dnevnik Nikkei, so pogovori naleteli na nepremostljive razlike. Nissan se je odločil umakniti iz dogovora, saj ni sprejel Hondinega predloga, da bi postal njena hčerinska družba.
Nissan vztraja pri enakovrednem partnerstvu
Razkol med proizvajalcema je nastal predvsem zaradi različnih pogledov na način združitve. Honda je predlagala, da neposredno pridobi delež v Nissanu in ga spremeni v svojo podružnico, kar pa je Nissan odločno zavrnil. Po navedbah Nikkei Nissan vztraja pri integraciji pod enakovrednimi pogoji in ne želi biti podrejen Hondi.
Čeprav sta podjetji sprva načrtovali skupno pot, so se pogovori znašli v slepi ulici. Oba proizvajalca zdaj iščeta druge načine za morebitno sodelovanje, predvsem na področju elektrifikacije in razvoja naprednih pogonskih sklopov.
Eden izmed Hondinih pogojev za združitev je bil tudi napredek pri Nissanovem notranjem prestrukturiranju, ki pa po oceni Honde ni potekalo dovolj hitro. Nissan se že več let sooča s finančnimi izzivi in posledicami škandala nekdanjega izvršnega direktorja Carlosa Ghosna. Kljub poskusom prenove pod vodstvom Makota Uchide je podjetje še vedno v fazi stabilizacije.
Ključna točka nesoglasja – upravljanje nove družbe
Pomembno vprašanje pri pogajanjih je bilo tudi, kdo bi imel vodstveno kontrolo v novi skupni družbi. Sprva je bilo dogovorjeno, da bi Honda imenovala večino članov uprave in predlagala predsednika ali izvršnega direktorja. To bi pomenilo, da bi Honda imela večinski vpliv na prihodnje poslovne odločitve, kar pa je bilo za Nissan nesprejemljivo.
Hondin izvršni direktor Toshihiro Mibe, ki je na položaju od leta 2021, uživa relativno stabilen mandat in bi v primeru združitve verjetno ostal na čelu podjetja. Nasprotno pa Nissanov izvršni direktor Makoto Uchida, ki vodi podjetje od leta 2019, še vedno išče način, kako stabilizirati podjetje po kriznih letih.
Kaj sledi?
Čeprav je Nissan zavrnil Hondin trenutni predlog, so vrata za prihodnje sodelovanje še vedno odprta. Obe podjetji preučujeta alternativne možnosti partnerstva, predvsem pri skupnem razvoju električnih vozil in drugih tehnoloških rešitev.
Nissan je napovedal, da bo končno odločitev o prihodnosti pogovorov sprejel in uradno objavil do sredine februarja. Honda pa za zdaj še ni podala uradnega komentarja.
Novo na Metroplay: Tilen Artač o tem, zakaj je bilo težko imitirati Roberta Goloba in kako v resnici nastane vrhunska imitacija