HOPIN TAXI – aplikacija za naročanje taksijev

V Ljubljani je s tem tednom na voljo spletna aplikacija za pametne telefone in tablice HOPIN TAXI, preko katere lahko uporabniki naročajo taksije. Leta 2012 je nastala na Slovaškem, uspešno pa že deluje v Bratislavi, Kijevu, Pragi, Ostravi, Žilini in Košicah, kjer si jo je namestilo več kot 200.000 uporabnikov, ki jih povezuje s skoraj 1.100 taksisti.

HOPIN TAXI – aplikacija za naročanje taksijev (foto: HOPIN TAXI) HOPIN TAXI
21. 8. 2016

Kot pravijo organizatorji, je uporaba aplikacije HOPIN TAXI zelo preprosta. Ko si aplikacijo namestijo na svoj pametni telefon ali tablico z GooglePlay, AppleStore, Windows Phone ali Amazon Store, uporabniki lahko brez telefonskega klica in brez registracije zgolj s tremi kliki na zaslon naročijo taksi. Izhodiščna točka je določena z GPS položajem naročnika. Če uporabnik želi, lahko naročilo odda tudi natančneje: po želji lahko vpiše ciljni naslov, pregleda ponudbo taksijev, ki so na voljo in izbere ceno prevoza na kilometer, tip avtomobila ali voznika, ki so mu drugi uporabniki dali dobre ocene. Naročeni taksi lahko tudi spremlja na zemljevidu in točno ve, kdaj je taksi prišel na dogovorjeno mesto, zato ni nadležnega čakanja ob cesti.

HOPIN TAXI shrani tudi uporabnikovo zgodovino voženj, zato ta točno ve, kdaj in s kom se je peljal, uporabnik pa si lahko izbere tudi priljubljenega voznika in ga pozneje hitreje doseže. Sistem zagotavlja tudi transparenten pregled nad ceno prevoza, ki ne sme biti višja od 0,89 evra na kilometer, obračuna pa se tudi 1 evro startnine in 0,29 evra za minuto čakanja. Uporabnik lahko prevoz plača z gotovino ali s plačilno kartico ali z dobroimetjem na svojem računu (ob naložitvi aplikacije dobi 5 evrov dobroimetja).

V sistem HOPIN TAKSI se lahko vključijo le takstisti z veljavno licenco, ne glede na to, ali sicer vozijo tudi za katero drugo taksi podjetje. A ker v Ljubljani seveda vlada taksistična 'mafija', imajo pri Hopin Taxiju velike težave najti taksiste, ki bi uporabljali njihov sistem - nauradno je moč izvedeti, da je večina obstoječih taksi služb svojim taksistom prepovedala sodelovanje s Hopinom, pa čeprav taksisti pri njih niso redeno zaposleni, temveč le pogodbeni partnerji in čeprav v njihovih pogodbah ni veljavnih ekskluzivnih klavzul. Seveda je iluzorno pričakovati, da bo na primer agencija za varstvo konkurence (ali katera od inšpekcij) v zvezi s tem ukrepala.