Po številnih okvarah, poškodbah in celo smrtih so se pri Jadroliniji končno zganili. To bodo storili v prihodnje

30. 9. 2025 | STA
Po številnih okvarah, poškodbah in celo smrtih so se pri Jadroliniji končno zganili. To bodo storili v prihodnje (foto: Profimedia)
Profimedia

Od Jadrolinijinih trajektov so "odvisni" tudi številni slovenski dopustniki, ki bodo sprememb zagotovo veseli.

Hrvaško državno podjetje Jadrolinija je v prvih osmih mesecih letos prepeljalo 9,5 milijona potnikov, kar je na ravni lanskega leta, število prepeljanih vozil pa se je povečalo za dva odstotka na 2,8 milijona. V družbi načrtujejo posodobitev flote, med prednostnimi nalogami pa je tudi povečanje varnosti.

V Jadroliniji bodo v naslednjem obdobju znatna sredstva usmerili v obnovo in vzdrževanje flote ter izboljšanje varnosti v vseh vidikih, so pojasnili za hrvaško tiskovno agencijo Hina. Izrazili so zadovoljstvo nad poletno turistično sezono, v kateri prepeljejo več kot šest milijonov potnikov, kar je skoraj polovica skupnega letnega prometa. Na najprometnejših povezavah plovba poteka 24 ur na dan, na vrhuncu sezone pa imajo tudi do 600 odhodov na dan.

Na vprašanje o težavah med sezono so v upravi družbe pojasnili, da večjih okvar ni bilo, saj so vse tehnične težave rešili sproti ali z zagotovitvijo nadomestnih ladij. V floti Jadrolinije je 58 ladij povprečne starosti 27,8 leta, kar je manj od evropskega povprečja (33 let). Vzdrževanje in redni remonti pa sodijo med največje stroške podjetja.

Meso lahko "vzgojite" tudi doma. Potrebujete jajce, brisačo in izotonični napitek

Podjetje načrtuje razgradnjo starejših ladij ter njihovo zamenjavo s sodobnejšimi in okolju prijaznejšimi različicami. Pri financiranju računajo na evropske sklade in sodelovanje z mednarodnimi finančnimi institucijami, število novih ladij pa bo odvisno od doseženih dogovorov.

Jadrolinija ima od februarja novo začasno upravo, potem ko je skupščina po lanski hudi nesreči trajekta Lastovo odpoklicala prejšnje vodstvo. V nesreči, ki se je avgusta lani zgodila v Malem Lošinju, so umrli trije člani posadke, eden pa je bil huje ranjen. Nesreča se je zgodila zaradi padca ploščadi za vstop vozil na trajekt, pod katero so bili člani posadke med pregledom. V naslednjih mesecih se je na trajektih zgodilo še več manjših incidentov, večinoma povezanih z okvarami.

To je najvišji viseči most na svetu, ki pot skrajša za skoraj dve uri