Hrvati skočili v zrak - enak avto naj bi bil v Sloveniji kar 6000 evrov cenejši!

13. 5. 2025 | Uredništvo
Hrvati skočili v zrak - enak avto naj bi bil v Sloveniji kar 6000 evrov cenejši! (foto: Profimedia)
Profimedia

Zmotilo pa jih je predvsem dejstvo, da se po ta avto ne morejo odpraviti k slovenskim trgovcem. Zakaj?

Evropska unija se pogosto ponaša z »enotnim trgom«, kjer naj bi imeli vsi državljani enake možnosti za nakup blaga in storitev ne glede na državo članico. A praksa znova dokazuje, da je ta ideja pogosto le mrtva črka na papirju – še posebej, ko gre za nakup avtomobilov. Najnovejši primer, ki so ga izpostavili v Facebook skupini "Halo, inspektore" in so ga povzeli pri portalu dnevno.hr, prihaja iz avtomobilističnega sveta in obravnava primerjavo cen priljubljenega modela Kia Ceed v Sloveniji in na Hrvaškem.

Razlika? Osupljivih 6.000 evrov.

Kupci iz Hrvaške so namreč ugotovili, da je identičen model vozila pri nas občutno cenejši – poleg tega pa slovenski prodajalci ponujajo še različne bonuse in popuste. Toda presenečenje sledi: hrvaški kupci avtomobila v Sloveniji sploh ne morejo kupiti.

"To so notranja pravila distributerja," so jim sporočili s prodajnih mest v Sloveniji. Takšna politika pomeni, da morajo kupci iz Hrvaške vozilo kupiti izključno pri lokalnem prodajalcu v svoji državi – kjer pa zanje velja višja cena, kljub temu da gre za vozilo iz iste proizvodne verige in z enako opremo.

Kršitev enotnega trga?

Po mnenju številnih potrošnikov in spletne strani, ki je razkrila primer, ta praksa krši duh enotnega evropskega trga, kjer naj bi potrošniki imeli pravico kupiti izdelek kjer koli v EU, pod enakimi pogoji.

Eden od prizadetih kupcev je zapisal:

"Ne bom plačal 6.000 evrov več zgolj zato, ker živim nekaj kilometrov stran. Govorimo o Evropi brez meja, a očitno meja še vedno obstaja – in to finančna."

Ni prvič

To tudi ni prvi primer, ko se kupci v EU počutijo oškodovane. V preteklosti so že pojavljali primeri, ko so nastale razlike v ceni vozil, dostopnosti opreme in poprodajnih storitvah med zahodnimi in vzhodnimi članicami EU. V praksi to pomeni, da prosta izbira pri nakupu avtomobila ni tako prosta, kot nam jo prikazujejo marketinške brošure.

Primer odpira pomembna vprašanja:

  • Zakaj znotraj EU še vedno obstajajo teritorialne omejitve pri prodaji vozil?
  • Kako lahko kupec preveri, ali ga sistem res varuje pred umetno napihnjenimi cenami?
  • In kar je najpomembneje: ali Evropska komisija res nadzira spoštovanje načel enotnega trga, ali pa gre le za deklaracijo brez pravega učinka?

Za zdaj ostaja odgovor nejasen, a jasno je nekaj: kupci postajajo vedno bolj pozorni, primeri, kot je ta, pa povečujejo pritisk na proizvajalce in distributerje, da zagotovijo večjo preglednost in enake pogoje za vse državljane EU – ne glede na državo, iz katere prihajajo.

Koncern zabeležil kar 25-odstotni padec dobička, a opozarja, da je to šele začetek. Napovedi za celotno leto so še precej bolj črne