Na mesec kar 230 hrvaških voznikov izgubi vozniško dovoljenje!
Številni Slovenci bodo v času prvomajskih počitnic romali na Jadransko obalo. Hrvaška se je sicer po zadnji študiji, ki jo je opravila švicarska stran Vignetteswitzerland.com uvrstila med najbolj nevarne države za vožnjo v Evropi, natančneje na četrto mesto seznama.
Po podatkih omenjen strani našo južni sosedje letno zabeležijo približno 71,20 smrtnih žrtev v prometu na milijon prebivalcev. V letu 2023 se je na hrvaških cestah končalo življenje 274 ljudi, od tega 74 motoristov in njihovih sopotnikov.
Hrvaški policisti so po besedah vodje Službe za varnost cestnega prometa Josipa Mataije v lanskem letu zabeležili več kot 750.000 prometnih prekrškov. V intervjuju za HTV je opozoril tudi na neuporabo varnostnega pasu med vozniki, ki bi po njegovem lahko število smrtnih žrtev na cestah precej zmanjšala.
»50 odstotkov je tistih, ki ob nesreči s smrtnim izidom niso bili privezani. Pri tem ne mislim le na voznika in sovoznika, temveč tudi na potnike na zadnjih sedežih, kjer je varnostni pas še redkeje uporabljen,« je opozoril Mataija. Po ocenah Ministrstva za notranje zadeve bi uporaba varnostnega pasu samo v lanskem letu rešila življenje 30 posameznikom.
Ob tem je Mataije opozoril tudi na starost vozil na hrvaških cestah. Povprečna starost teh namreč znaša 14 let. »Po naših cestah se še vedno vozijo vozila, praktično starodobniki, stara 30 let in več. In ravno ta so zahtevala največ smrtnih žrtev,« je dejal v televizijskem pogovoru.
Za najhujše prekrške vozniki dobijo 6 kazenskih točk, eden takšnih prekrškov je tudi vožnja v napačno stran na avtocesti oz. hitri cesti. Prav tako vožnja čez rdečo luč in vožnja pod vplivom alkohola. Letno sicer odvzamejo vozniško dovoljenje 230 voznikom.
Radarska ohišja so trenutno postavljena na približno 400 lokacijah, od tega organi razpolagajo s približno 117 radarji. Število teh se bo v prihodnosti še povečalo. Po končani postavitvi stacionarnih radarjev bodo na območju Republike Hrvaške merili hitrost na 550 mestih.
»Postavili smo jih na tiste ceste, kjer je bila največkrat prekoračena hitrost, torej na tista mesta, kjer so se zaradi hitrosti zgodile hujše prometne nesreče. Odkar smo jih postavili, ni bilo nobene prometne nesreče, vozniki pa so upočasnili svojo hitrost vožnje, kar smo tudi želeli doseči,« je povedal vodja Službe za varnost cestnega prometa.
Pozor kolesarji
Za konec je še opozoril, da so ena izmed najbolj problematičnih skupin na cestah prav kolesarji: »Velikokrat vidite, da se vsi ostali vozniki ustavijo pri rdeči luči. Kolesarji pač ne. Velikokrat jih boste videli, da vozijo v prepovedano smer, po enosmernih ulicah. Zato ogrožajo sami sebe in kršijo prometne predpise.« Policisti bodo pozorni tudi na uporabnike električnih skirojev, za katere prav tako veljajo pravila obnašanja in upoštevanje predpisov.
Preberite še: