Hyundai Ioniq - trije avti v enem

25. 2. 2016
Hyundai Ioniq - trije avti v enem (foto: Hyundai)
Hyundai

Hyundai je za predstavitev na avtomobilskem salonu v Ženevi pripravil vse tri različice svojega novega, alternativnim pogonskim sklopom prilagojenega modela Ioniq: Ioniq Hybrid, Ioniq Plug-in in Ioniq Electric.

V osrčju pogonskega sklopa Ioniqov Hybrid in Plug-in je isti 1,6-litrski štirivaljnik z neposrednim vbrizgavanjem bencina v izgorevalne komore in odličnim 40-odstotnim toplotnim izkoristkom. Razvija moč 105 'konj' in navor 147 njutonmetrov in deluje v kombinaciji s šeststopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko. Motorja v obeh modelih seveda na vzporedni način sodelujeta z elektromotorjema, ki pa se razlikujeta med seboj.

Elektromotor v Ioniqu Hybrid razvija moč 43,5 'konjev' in navor 170 njutonmetrov, napaja pa se iz litij-ion polimerne baterije s kapaciteto 1,56 kWh. Avtomobil s sistemsko močjo 141 'konjev' doseže največjo hitrost 185 kilometrov na uro in v zrak izpušča 79 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

Elektromotor v Ioniqu Plug-in lahko energijo za električno vožnjo do razdalje 50 kilometrov črpa iz litij-ion polimerne baterije s kapaciteto 8,9 kWh, ki jo seveda lahko polnimo iz električnega omrežja. Razvije največjo moč 61 'konj', bencinskemu motorju pa pomaga, da v zrak izpusti le 32 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

Tatinska vrana iz Sarajeva je osvojila splet. "Kam gre ta ptičji svet?"

Okolju najbolj prijazen je popolnoma električni Ioniq Electric, ki lokalno seveda v zrak ne izpušča škodljivih plinov, litij-ion polimerna baterija s kapaciteto 28 kWh pa mu omogoča več kot 250 kilometrov električne vožnje. Elektromotor z močjo 120 'konj' in stalnim navorom 295 njutonmetrov ga pospeši do največje hitrosti 165 kilometrov na uro.

Vsi trije Ioniqi se sicer ponašajo z ugodnim količnikom zračnega upora 0,24 in obširnim naborom varnostnih in info-zabavnostnih pripomočkov.