Hyundai je na sejem zabavne elektronike CES v Las Vegas pripeljal Cradle, študijo 'hodečega' avtomobila, ki je namenjen predvsem hitrim odzivom ob naravnih nesrečah, a ne le njim.
Intervencijske službe navajajo, da je za uspešno reševanje življenj ključnih prvih 72 ur po naravni katastrofi, a je zaradi ovir, ki nastanejo kot posledica opustošenja po gozdnem požaru, potresu, viharju, poplavi ali drugih naravnih nesrečah, dostop reševalcev prav takrat tudi najbolj otežen. Zato je zelo pomembno, da jim je na voljo ustrezno intervencijsko vozilo.
To je bilo glavno vodilo Hyundaievim inženirjem pri razvoju intervencijskega 'hodečega' avtomobila, torej vozila s premičnimi nogami. Elevate označujejo kot prvo 'ultimativno mobilno vozilo' (Ultimate Mobility Vehicle, UMV), v njem pa so združili tehnologije, ki jih navadno najdemo v električnih avtomobilih in robotih, omogočajo pa mu prehajanje terenov, ki so sicer nedosegljivi celo za najbolj klene terenske avtomobile. A Elevate je dobil tudi dodatne vloge, saj zaradi narave svojega podvozja oziroma nog denimo lahko pomaga tudi invalidom, ki jim je zaradi visokih stopnic otežen dostop do domovanja, lahko skrbi za oskrbo prebivalcev v težko dostopnih regijah in še kaj se najde.
Elevate so zasnovali na platformi za električne avtomobile, ki omogoča tudi preprosto prilagajanje karoserij specifičnim potrebam. Robotske noge imajo precej gibalne svobode, kar izhaja tudi iz tega, da so elektromotorji vgrajeni v pesta koles. Kot pravijo pri Hyundaiu, lahko Elevate med svojim gibanjem posnema tako sesalce kot tudi členonožce, zato se lahko premika v vse smeri. Ko vozilo zapusti teren, se noge poleg tega povsem zložijo in postanejo pasivne, s čimer se poveča izkoristek električne energije, vozilo pa lahko na tlakovanih cestah brez težav dosega celo avtocestne hitrosti.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem