Zahodni sosedje so se odločili, da izdatno podprejo prehod na električne avtomobile. A vseeno stvar ni tako enostavna.
Italija je predstavila novo izjemno radodarno shemo subvencij, s katero želi pospešiti prodajo električnih vozil. Program omogoča, da nekateri kupci električni avtomobil dobijo za manj kot 4.000 evrov, kar trenutno velja za enega najnižjih začetnih zneskov za nov avtomobil v Evropi.
Gre za državno pobudo v vrednosti 597 milijonov evrov, katere cilj je, da bi do junija 2026 prodali vsaj 39.000 novih električnih vozil. Trenutno električni avtomobili predstavljajo le okoli 5,2 odstotka italijanskega trga, kar je precej pod povprečjem Evropske unije (15,8 odstotka).
Subvencija do 11.000 evrov, a ne za vsakogar
Da bi kupec prejel polno subvencijo v višini 11.000 evrov, mora izpolnjevati več pogojev. Med drugim mora odjaviti vozilo z motorjem standarda Euro 5 ali starejšim, živeti v mestnem območju z več kot 50.000 prebivalci in imeti družinski dohodek pod 30.000 evrov. Gospodinjstva z dohodkom do 40.000 evrov so prav tako upravičena, vendar do nekoliko nižje spodbude v višini 9.000 evrov.
Tudi mala podjetja so vključena v shemo – zanje država krije 30 odstotkov vrednosti električnega vozila, a največ do 20.000 evrov.
Dacia Spring za 3.900 evrov
Med največjimi zmagovalci te politike je Dacia Spring, ki je po novem v Italiji dosegljiva že za 3.900 evrov. Izvorna cena modela znaša 17.900 evrov, po popustu proizvajalca pa 14.900 evrov, preostanek pa pokrije subvencija.
Gre za osnovno različico Essential Electric 45, ki ima električni motor z močjo triintrideset kilovatov (45 KM) in baterijo kapacitete 26,8 kWh, kar zadostuje za do 225 kilometrov dosega (po WLTP).
Leapmotor T03 za manj kot 5.000 evrov
Podoben popust je pripravljen tudi za Leapmotor T03, ki ga v Italiji trži koncern Stellantis. Osnovna cena 18.900 evrov je bila znižana na 15.900 evrov, po upoštevanju subvencije pa vozilo stane le 4.900 evrov. Kitajski proizvajalec se pri tem pošali, da je to »manj, kot marsikdo plača za svoje kolo«.
Pocenjeni tudi Fiat, Citroën in drugi
V shemo so vključeni tudi drugi električni modeli. Tako je mogoče dobiti Fiata 500e za 9.950 evrov, novega električnega Grande Pando za 11.950 evrov, Citroëna e-C3 za 12.900 evrov, medtem ko je prostorni e-C3 Aircross na voljo od 15.790 evrov.
Čeprav so cene res privlačne, program ni namenjen širokemu krogu kupcev. Zaradi strogih pogojev bodo subvencijo lahko izkoristili le tisti z nižjimi prihodki in starejšim vozilom za odjavo. Ostaja odprto vprašanje, ali bo ukrep resnično spodbudil prehod na električno mobilnost ali pa šlo le za kratkoročen porast prodaje v omejenem segmentu prebivalstva.