Italijanski ponos zgrmel s prestola. Doma ga ni prehitela le ena, temveč kar dve znamki

8. 11. 2024 | metropolitan.si
Deli
Italijanski ponos zgrmel s prestola. Doma ga ni prehitela le ena, temveč kar dve znamki (foto: Fiat)
Fiat

Fiat je skoraj simbol Italije, a vse kaže, da mu Italijani obračajo hrbet. Že tretji mesec zapored namreč to ni več najljubša znamka italijanskih voznikov. 

Vsakdo, ki je kdaj potoval po Italiji, ve, da je Fiatov kar mrgolelo po Apeninskem polotoku. Znamka je bila ponos Italije in narodni zaklad, Italijani so imeli do nje podoben odnos kot Nemci do Volkswagna. Letošnje poletje pa se je zgodil preobrat, saj so se začeli naši zahodni sosedje vse bolj spogledovati z drugimi znamkami.

Padec Fiatove priljubljenosti se je začel avgusta in se še kar ni ustavil. Po podatkih o novih registracijah v Italiji v oktobru je Fiat na tretjem mestu, za Volkswagnom in Toyoto. Prejšnji mesec je bilo registriranih 10.928 Volkswagnov, 10.630 Toyot in 9194 Fiatov. Za primerjavo, v istem mesecu lanskega leta je Fiat prodal skoraj dvakrat več vozil kot drugi dve znamki.

Fiat 500, avto
Profimedia

Skupno od začetka letošnjega leta še vedno z največ registracijami vodi Fiat, ki je zabeležil 128.875 avtomobilov, medtem ko je Toyota prodala 102.480 vozil, Volkswagen pa 100.307. Za Fiat to pomeni 13,9-odstotni padec v prvih devetih mesecih leta 2024. Do spremembe na vrhu verjetno do konca leta ne bo prišlo, se bo pa razlika med Fiatom in drugouvrščeno Toyoto najbrž zmanjšala.

Razlogov za to zgodovinsko spremembo je več, prvi med njimi je prehodna faza, ki jo prestaja Fiat. Znamka je namreč ukinila nekaj svojih pomembnih modelov, ni pa še povsem začela tržiti novih. Na Poljskem se je poleti ustavila proizvodnja Fiata 500, postopno pa prihaja na trg Fiat 600 z blagohibridnimi motorji. Novi blagohibridni Fiat 500 bo prišel najhitreje konec prihodnjega leta, za električnega pa ni zanimanja. Močno je upadla tudi prodaja modelov 500X in Tipo, ki sta zdaj stara skoraj deset let. Velike upe polaga Fiat v svoj novi model Grande Panda, ki ga v Italiji še ni.  

Na drugi strani so Toyotini dobri prodajni rezultati v Italiji posledica hibridne ponudbe, ki je zelo priljubljena pri domačih voznikih, ki izbirajo predvsem modele Yaris Cross, Yaris, Aygo X, C-HR in priključnohibridno različico RAV4. Volkswagen se na drugi strani zanaša na uspeh svojih križancev in športnih terencev, predvsem T-Roc, T-Cross in Tiguan, pa tudi Polo, Golf in Taigo še vedno najdejo veliko kupcev.  

Se Audi poslavlja od štirih krogov? Te avtomobile bo krasil samo napis

Novo na Metroplay: Pogumna Slovenka, ki je sledila svojim sanjam in preplula ocean | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem