Zaustavitev proizvodnje, kadrovske rošade, sedaj pa se velikan sooča tudi s stavko

19. 10. 2024 | STA
Deli
Zaustavitev proizvodnje, kadrovske rošade, sedaj pa se velikan sooča tudi s stavko (foto: Profimedia)
Profimedia

Sedanjemu izvršnemu direktorju se mandat izteče leta 2026, do takrat pa ga očitno čakata še peklenski slabi dve leti.

Na ulicah Rima se je včeraj zbralo okoli 20.000 stavkajočih delavcev italijansko-francoskega proizvajalca vozil Stellantisa. Ti so izrazili nezadovoljstvo zaradi napovedanih začasnih odpuščanj in prekinitev proizvodnje v nekaterih italijanskih obratih ter pozvali k zaščiti delovnih mest, poročajo tuje tiskovne agencije.

Predstavniki glavnih treh italijanskih sindikatov kovinske industrije Fim-Cisl, Fiom-Cgil in Uilm-Uil so na protestnem shodu, ki so ga pripravili v okviru 24-urne stavke, od vodstva podjetja zahtevali ohranitev delovnih mest, naložbe v nove modele avtomobilov in povečanje proizvodnih zmogljivosti, poroča italijanska tiskovna agencija Ansa.

Zaustavitev proizvodnje, kadrovske rošade, sedaj pa se velikan sooča tudi s stavko
Profimedia

Vodja sindikata Cgil Maurizio Landini je na protestnem shodu izpostavil, da v Italiji proizvedejo 30.000 avtomobilov, medtem ko imajo proizvodnih zmogljivosti za 1,5 milijon vozil. Vlado je pozval, da s sindikati, Stellantisom in proizvajalci sestavnih delov sedejo za skupno mizo in opravijo razpravo o strateškem načrtu za Italijo in Evropo.

Do stavke prihaja kot odziv na namero Stellantisa, da bo novembra začel z začasnimi prekinitvami proizvodnje. V skupini, pod okrilje katerega med drugim sodijo znamke Peugeot, Citroen, Fiat, Chrysler, Jeep in Alfa Romeo, so namreč v sredo napovedali, da bodo zaradi padca prodaje ustavili stroje v tovarnah v italijanskih krajih Pomigliano D'Arco, Termoli in Pratola Serra.

Po podatkih sindikata Fim-Cisl se je proizvodnja avtomobilov v Italiji v prvih devetih mesecih letos zmanjšala za 31,7 odstotka na 387.600 vozil, kar je "najslabša številka po letu 1956".

Iz skupine so ta teden sporočili, da so v obdobju med julijem in septembrom prodali le 1,15 milijona avtomobilov, kar je okoli petino manj kot v enakem obdobju lani. Še posebej je upadla prodaja na njihovem najbolj donosnem in pomembnem trgu Severne Amerike. Tam so v obravnavanem obdobju prodali 299.000 vozil, kar je 36 odstotkov manj kot v istem obdobju lani. V Evropi je prodaja na medletni ravni nazadovala za 17 odstotkov na 496.000 avtomobilov.

Pod vse večjim pritiskom je izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares. Ta se je julija 2023 zavezal, da bo proizvodnjo do leta 2030 povečal na milijon avtomobilov. Glede na trenutne razmere v podjetju se zdi ta cilj trenutno nedosegljiv, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Tekači se ga veselijo, vozniki pa bojijo - konec tedna je na sporedu ljubljanski maraton: preverite vse zapore cest!

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj