To se v Italiji ni zgodilo že od leta 1956

6. 1. 2025 | Gregor Žvab
Deli

Take krize na apeninskem polotoku ne pomnijo.

Proizvodnja Stellantisa v Italiji je lani dosegla najnižjo raven v zadnjih desetletjih, kar kaže na globoko krizo prodaje in dobičkonosnosti, s katero se sooča avtomobilski velikan. Po podatkih sindikata FIM-CISL je Stellantis v letu 2024 v Italiji sestavil 475.090 vozil, kar je 37 odstotkov manj kot v letu 2023, ko so izdelali 751.384 avtomobilov.  

Posebej zaskrbljujoč je 46-odstotni padec v proizvodnji osebnih vozil, kar je najnižja raven od leta 1956, medtem ko je proizvodnja lahkih gospodarskih vozil upadla za 17 odstotkov.  

Stellantis, stavba
Profimedia

Da bi se spopadli s presežno zmogljivostjo v Italiji, Stellantis intenzivno uporablja državne programe za začasno odpuščanje delavcev. Decembra je podjetje predstavilo načrt za povečanje proizvodnje, vendar se pričakuje, da bo rast vidna šele od leta 2026 dalje, ko bodo začeli proizvajati nove modele. Proizvodnja v zgodovinski tovarni Mirafiori v Torinu bo prekinjena do tretjega tedna januarja. 

Stellantis, četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu, se sooča s podobnimi težavami kot ostali evropski avtomobilski velikani. Med glavnimi izzivi so šibko povpraševanje, zlasti po popolnoma električnih vozilih, regulativna negotovost in močna konkurenca s Kitajske.  

Italijanski župan razburil: občanom prepovedal, da zbolijo

Ferdinando Uliano, vodja FIM-CISL, je poudaril pomen pregleda ciljev EU glede zmanjšanja emisij CO₂ za vozila, ki bodo začeli veljati leta 2025. "To je bitka za Evropo," je dejal Uliano. "Posamezne države same ne morejo zmagati."

Stellantis v Italiji upravlja pet tovarn za proizvodnjo avtomobilov in eno za gospodarska vozila.  

fiat 500e, proizvodnja, mirafiori, stellantis
Profimedia

V tovarni Mirafiori v Torinu je proizvodnja lani padla za 70 odstotkov. Še slabše je šlo tovarni Maserati v Modeni, središču italijanske "motorne doline", kjer je proizvodnja upadla za kar 79 odstotkov. 

Decembra je Stellantis napovedal, da bo do leta 2025 v Italiji vložil 2 milijardi evrov za proizvodnjo novih modelov v svojih tovarnah.  

Podjetje zagotavlja, da bo ohranilo vse italijanske obrate in povečalo proizvodnjo z uvedbo novih modelov od leta 2026 dalje. Vsi obrati bodo imeli določene proizvodne naloge do leta 2032, pri čemer podjetje ne bo potrebovalo javnih sredstev za izvedbo načrtovanih vlaganj.

Revolucija v proizvodnji električnih avtomobilov: pomeni to konec požarov in eksplozij?

Novo na Metroplay: Alenka Husič o najlepših spominih, vzgoji hčerk in pestrem preteklem letu